به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

بازار بورس تهران امروز دوشنبه 30 خرداد ماه 1401، شاخص کل رشدی معادل 1 هزار و 284 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن هم به اندازه شاخص کل، رشد کرد و در ارتفاع 426 هزار و 584 واحدی بکار خود پایان داد. بیشترین تأثیر نماد حکشتی، و خودرویی‌ها در رشد اندک شاخص کل داشتند. از طرف دیگر سیمانی‌ها به شدت خوب ظاهر شدند ونمادهای خوب این گروه اکثراً سبز معامله شدند. با توجه به رشد امروز این گروه‌ها، شاهد رشد اندکی در ارزش معاملات خرد بازار بودیم و این شاخص به محدوده 4 هزار و 500 میلیارد تومان رسید.
روند معاملات بازار امروز به دو بخش معاملات بزرگان بازار و کوچکترهای بازار تقسیم شده بود. در بزرگان بازار متأثر از اتفاق‌هایی همچون افت عطش رشد دلار، شرایط بازارهای جهانی و رو به پایین بودن آنها، شرایط متعادل منفی بودن. پس از رشد 0.75 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو و پیش‌بینی ادامه این روند، بازارهای مالی گارد نزولی به خود گرفتند. بازار نفت به محدوده 110 دلار رسیده است. مس به کانال 9 هزار دلاری و طلا در حوالی 1840 دلار معامله می‌شود. بنابراین در رابطه بازارهای جهانی تداوم ترس و فشار را ناشی از تصمیمات فدرال رزرو شاهد هستیم.
در رابطه با وضعیت تکنیکالی شاخص کل باید اشاره کرد که محدوده 1 میلیون و 510 و 1 میلیون و 530 محدوده حمایت شاخص است. این وضعیت را می‌توان از اندیکاتور RSI نیز متوجه شد.
در نهایت برای بازار فردا؛ با توجه به اینکه فشار عرضه‌ها با مرور افزایش پیدا کرد و با توجه به اینکه شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن روند نزولی داشت، بازار فردا نیز منفی آغاز بکار کند.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید