به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲۴ دی ۱۴۰۱

ثبات طلا در انتظار آمار تورم ایالات متحده

صبح چهارشنبه 11 ژانویه ( 21 دی) قیمت طلا در بازار جهانی پایدار است در حالی که سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار جدید تورم مربوط به ایالات متحده هستند تا بر اساس آن به ارزیابی دقیق تری از روند احتمالی افزایش نرخ بهره دلار برسند.

ساعت 6:15 صبح چهارشنبه هر اونس طلا با 0.08 درصد یا 1.7 دلار نزول در سطح 1875 دلار معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1872.17 و 1878.45 دلار بود. شاخص دلار با 0.06 درصد بهبود به 103.30 واحد رسیده است.

سرمایه گذاران منتظر انتشار شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا هستند که قرار است روز پنجشنبه اعلام شود. روز گذشته رئیس فدرال رزرو آمریکا در کنفرانس بانک های مرکزی سوئد هیچ صحبتی درباره سیاست پولی فدرال رزرو نکرد.

یکی از مقامات فدرال رزرو آمریکا گفت که بانک مرکزی برای مقابله با تورم بالا نرخ بهره را همچنان افزایش خواهد داد و به همین دلیل احتمالا وضعیت بازار کار در آینده ضعیف تر خواهد شد. طلا حساسیت زیادی به افزایش نرخ بهره دارد زیرا به عنوان یک دارایی بدون بهره در این شرایط هزینه فرصت بالاتری پیدا می کند.

یکی از اعضای شورای حکام بانک مرکزی اروپا روز سه شنبه گفت که سیکل افزایش نرخ بهره یورو تدریجا به پایان خود نزدیک می شود.

روز سه شنبه موجودی طلای نگهداری شده توسط صندوق SPDR Gold Trust که بزرگترین ETF طلا در جهان است با 0.13 درصد کاهش به 914.17 تن رسید.

در میان سایر فلزات گرانبها نقره بدون تغییر در 23.62 دلار در اونس معامله می شود. پلاتین با 0.5 درصد نزول به 1076 دلار در اونس رسید. پالادیوم با 0.4 درصد افت قیمت در 1773.87 دلار معامله شد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید