به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲۴ دی ۱۴۰۱

تقویت طلا و تضعیف شاخص دلار در انتظار آمار تورم

صبح پنجشنبه 12 ژانویه ( 22 دی) قیمت طلا در بازار جهانی صعودی است در حالی که تضعیف شاخص دلار به ادامه این روند کمک می کند. سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار تورم هستند که می تواند مسیر افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد.

ساعت 7:30 صبح پنجشنبه طلای نقدی با 0.39 درصد یا 7.30 دلار صعود به 1883.90 دلار در اونس رسید. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1867 و 1887.60 دلار بود. شاخص دلار آمریکا با 0.1 درصد نزول در سطح 103.09 واحد قرار دارد. تضعیف دلار باعث می شود که طلا برای خریداران سایر ارزها جذابیت بیشتری پیدا کند.

مدیر شرکت کدیا کامودیتی در بمبئی به رویترز می گوید: “با توجه به تضعیف دلار قیمت طلا از حمایت خوبی برخوردار است. اما از نظر تکنیکال طلا در محدوده 1880 دلار با مقاومت مواجه بوده و به همین دلیل است که طی چند روز گذشته در این محدوده تثبیت می شود.”

سرمایه گذاران منتظر انتشار شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا برای ماه دسامبر هستند که قرار است ساعت 13:30 به وقت گرینویچ اعلام شود. اگر گزارش تورم در جهت حمایت از طلا باشد در این صورت احتمال آزمایش 1900 دلار وجود دارد. اما بعد از آن می توان مقداری افزایش فروش برای شناسایی سود را پیش بینی کرد.

نیویورک تایمز روز چهارشنبه گزارش کرد که رئیس بانک فدرال رزرو بوستون می گوید او موافق است که در جلسه بعدی فدرال رزرو نرخ بهره دلار به میزان 0.25 درصد افزایش داشته باشد. در سال 2022 فدرال رزرو نرخ بهره دلار را چهار نوبت هر بار 0.75 درصد و یک نوبت به میزان 0.5 درصد افزایش داد. گرچه طلا به عنوان ابزاری برای مقابله با تورم کاربرد دارد اما نرخ بهره بالاتر در جذب سرمایه با طلا رقابت می کند.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید