به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
پنجشنبه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۱

تنش های ژئوپلیتیک و کاهش بهای فلزات اساسی

روز گذشته نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان سفر کرد و این اقدام تنش های ژئوپلیتیک میان آمریکا و چین را به سطح تازه ای رساند که فشار نزولی را بر بازار فلزات اساسی تشدید می کند. روز سه شنبه در بورس فلزات لندن مس، آلومینیوم، سرب و روی همگی نزولی بودند. در بورس آتی شانگهای تنها آلومینیوم افزایش قیمت داشت.

روز سه شنبه 2 آگوست قرارداد آتی مس در بورس فلزات لندن به قیمت 7772.5 دلار باز شد و پس از افت به زیر میانگین متحرک روزانه موفق شد بطور مقطعی تا 7887 دلار پیشروی کند. اما در نهایت با 0.58 درصد نزول به قیمت 7755 دلار در تن بسته شد. در بورس آتی شانگهای قرارداد مس SHFE 2209 با 0.37 درصد نزول به قیمت 60030 یوان در تن بسته شد.

دیروز مقامات بانک مرکزی آمریکا گفتند که همچنان درباره افزایش نرخ بهره مصمم هستند به شکلی که ضمن کنترل تورم شرایطی ایجاد نشود که فعالیت های اقتصادی کاهش پیدا کند. تورم در آمریکا به بالاترین سطح از دهه 1980 رسیده است. این صحبت ها به تقویت شاخص دلار کمک کرد که فشار نزولی در بازار کامودیتی را افزایش می دهد.

روز گذشته پرمیوم های نقدی در شانگهای افت قابل توجهی داشت که علت اصلی آن جریان ورودی محصولات وارداتی و دامپ کردن آن توسط برخی از معامله گران بود. در دومین روز معاملاتی ماه آگوست، ورود تدریجی مس وارداتی باعث شد که فعالان بازار نسبت به احتمال افزایش موجودی نگران شوند و در نتیجه پرمیوم های نقدی کاهش پیدا کرد. اینکه آیا پرمیوم ها در محدوده 200 یوان در تن باقی خواهد ماند یا خیر به برنامه تعمیرات کارخانجات ذوب داخلی و جریان واردات بستگی خواهد داشت.

روز سه شنبه در بورس فلزات لندن آلومینیوم با 36 دلار یا 1.47 درصد نزول به 2414 دلار در تن رسید. سرب 0.78 درصد افت قیمت داشت و در 2044 دلار بسته شد. روی با 2.54 درصد نزول به 3282 دلار در تن رسید.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید