به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۱۳ دی ۱۴۰۰

تلاش چین برای کاهش آلایندگی در صنعت فولاد و احتمال کاهش تولید

felez

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، فعالان بازار در گفتگو با فست مارکتس پیش بینی کردند که در سال 2022 تولید و تقاضای فولاد در چین مقداری کاهش داشته باشد. تداوم اجرای سیاست های سفت و سخت دولت چین برای کاهش آلاینده های کربنی از جمله دلایل این پیش بینی می باشد.

از 1 ژانویه 2022 چین مجموعه ای از استانداردهای مصرف انرژی را برای کارخانجات تولید آهن و فولاد اجرا می کند تا حرکت در راستای کاهش آلاینده های کربنی در این کشور تسریع شود. چین همچنین از معاملات کربن به عنوان ابزاری برای مدیریت و کاهش آلاینده های کربنی استفاده می کند.

برخی از مقامات محلی در چین اهداف مشخصی برای کاهش آلاینده ها در صنایع فولاد اعلام کرده اند. برای مثال در استان شاندونگ چین که سومین قطب فولادسازی در این کشور است در نوامبر سال 2021 مجموعه ای از محدودیت ها برای طرح پنج ساله چهاردهم (2021-2025) به منظور حفاظت از محیط زیست در نظر گرفته شد.

موسسه پژوهش و برنامه ریزی صنایع فلزی در دهمین گردهمایی اقتصادی و فناوری فولاد چین اعلام کرد که: “در سال 2022 احتمالا تولید فولاد خام چین در حدود 1 میلیارد تن باشد.”

اگر نرخ تولید نوامبر و دسامبر 2021 مشابه اکتبر باشد، در این صورت تولید فولاد خام چین در سال 2021 در حدود 1.02 میلیارد تن برآورد می شود. طبق گزارش دفتر ملی آمار چین، این کشور طی ده ماه اول سال 2021 مجموعا 877.05 میلیون تن فولاد خام تولید کرد که 0.7 درصد کمتر از دوره مشابه سال قبل می باشد. تولید فولاد خام چین در ماه اکتبر 71.58 میلیون تن بود که 23.3 درصد کمتر از اکتبر سال 2020 است.

با توجه به سیاست های دولت چین در جهت کاهش مصرف انرژی و کنترل انتشار آلاینده های کربنی، شرکت اوراق بهادار Guotai Junan مستقر در شانگهای پیش بینی می کند که تولید فولاد خام چین در سال 2022 حدود 1.8 درصد کمتر از 2021 باشد.

منبع:metalbulletin

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید