به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۱۳ دی ۱۴۰۰

ثبات طلا در محدوده قله ۶ هفته ای

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح دوشنبه 3 ژانویه ( 13 دی) قیمت طلا در بازار جهانی مقداری کاهش داشت اما همچنان بالای 1820 دلار و در محدوده قله 6 هفته ای قرار دارد. افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا از جمله عواملی است که بازار طلا را تحت فشار نگه داشته اما افزایش آمار مبتلایان به کرونای اومیکرون و اعمال محدودیت های مختلف توسط برخی دولت ها از بازار این فلز گرانبها حمایت می کند.

ساعت 9:50 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.19 درصد یا 3.54 دلار نزول به قیمت 1824.97 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1824.05 و 1831.53 دلار بود.

تحلیل گر Phillip Futures می گوید: “در شرایط فعلی قیمت طلا نمی تواند سقوط آزاد داشته باشد زیرا نرخ بهره واقعی و نرخ بازده واقعی اوراق خزانه همچنان نزدیک به صفر است و هنوز نمی توانیم خطر کرونا را تمام شده قلمداد کنیم.”

از سوی دیگر تداوم تنش ها در مرز روسیه و اوکراین عامل دیگری است که سرمایه گذاران را به سمت سرمایه گذاری های کم ریسک مانند طلا سوق می دهد. تضعیف شاخص دلار عامل دیگری است که از بازار طلا حمایت می کند.

بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا در سال 2021 با بیشترین میزان از سال 2013 به بعد افزایش پیدا کرد. افزایش بازده اوراق خزانه هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد و رقیبی برای طلا به شمار می رود.

به دلیل افزایش شیوع کرونا و همچنین اوضاع جوی نامناسب، روز یکشنبه بیش از 4000 پرواز در سطح جهان لغو شد در حالی که بیش از نیمی از این موارد در ایالات متحده اتفاق افتاد.

اخیرا کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با رئیس جمهور اوکراین وعده داده که در صورت حمله روسیه به اوکراین، آمریکا و متحدانش “پاسخ قاطعی” خواهند داد.

تحلیل گر رویترز نزدیک ترین مقاومت پیش روی بازار طلا را در محدوده 1830 دلار در اونس پیش بینی می کند. او تداوم نوسان در قیمت های فعلی یا اصلاح بیشتر تا 1815 دلار را محتمل می داند.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید