به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۱۴ دی ۱۴۰۰

تقویت شاخص دلار و معاملات ضعیف فلزات اساسی در لندن و شانگهای

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح سه شنبه 4 ژانویه بیشتر فلزات اساسی در بورس آتی شانگهای و بورس فلزات لندن روند نزولی دارند. تقویت شاخص دلار از جمله دلایل فشار نزولی در بازار فلزات است.

اما در پایان معاملات روز جمعه قرارداد آتی مس سه ماهه در بورس فلزات لندن به قیمت 9722 دلار باز شد و پس از نزول تا کف 9675 دلار و رسیدن به سقف 9795 دلار نهایتا با 1.48 درصد صعود در 9755 دلار در تن بسته شد. حجم معاملات 6684 لات و موقعیت های باز در این قرارداد 252 هزار لات بود. شانگهای متالز مارکت پیش بینی می کند که دامنه نوسان قیمت مس در بورس لندن طی معاملات روز سه شنبه 4 ژانویه بین 9620 و 9720 دلار در تن باشد. روز جمعه بورس آتی شانگهای به مناسبت سال نو تعطیل بود. دامنه نوسان قیمت مس در بورس آتی شانگهای در معاملات روز سه شنبه 4 ژانویه بین 69800 و 70400 یوان در تن پیش بین می شود.

شیوع سریع کرونای اومیکرون در جهان همچنان باعث نگرانی سرمایه گذاران است اما در شرایط فعلی نگرانی اصلی آنها به اتخاذ سیاست‌های انقباضی پولی توسط فدرال رزرو مربوط می‌شود. روز جمعه شاخص دلار مقداری عقب‌نشینی کرد اما دوباره به سرعت تقویت شد. تقویت دلار عاملی منفی برای بازار فلزات محسوب می‌شود. روز جمعه با توجه به تعطیلات سال نو حجم معاملات نقدی پایین بود. بعد از پایان تعطیلات حجم معاملات تدریجا افزایش خواهد داشت.

قرارداد آتی آلومینیوم سه ماهه به قیمت 2811 دلار باز و نهایتا با رشد جزئی 2 دلار یا 0.07 درصد در سطح 2813 دلار بسته شد. تولید آلومینیوم در چین همچنان در سطح پایینی گزارش می‌شود. نرخ بهره برداری از کارخانجات فراوری آلومینیوم پایین دستی نسبتا پایدار است در حالی که مقدار ورودی آلومینیوم به مناطق اصلی مصرفی کاهش نشان می‌دهد. در نتیجه طی هفته گذشته مقدار موجودی شمش آلومینیوم در انبارهای چین 65 هزار تن کاهش پیدا کرد.

آتی سرب سه ماهه روز جمعه با 0.17 درصد صعود در 2310 دلار در تن بسته شد. آتی روی در بورس لندن با 0.4 درصد صعود به 3536.5 دلار در تن رسید.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید