به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۱۴ دی ۱۴۰۰

افت بهای طلا تا محدوده ۱۸۰۰ دلار

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح سه شنبه قیمت طلا در بازار جهانی کمی افزایش داشت در حالی که روز گذشته افت شدید بیش از 1.5 درصدی را شاهد بودیم. نزول دیروز قیمت طلا را به جهش بازده اوراق خزانه و احتمال افزایش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو نسبت می دهند.

ساعت 10:50 صبح سه شنبه 4 ژانویه ( 14 دی) طلای نقدی با 27 سنت افزایش قیمت در سطح 1804.30 دلار در اونس قرار دارد. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1800.20 و 1807.04 دلار بود.

تحلیل گر DailyFX می گوید: “وقتی بازده اوراق به این سرعت افزایش پیدا می کند جذابیت طلا به عنوان سپری در مقابل تورم کمتر می شود و در این شرایط کاهش قیمت آن چندان عجیب نیست. “

در روزهای پایانی سال 2021 انتظار برای افزایش نرخ بهره بالا بود اما نگرانی از تورم و پایین بودن نرخ بهره واقعی کمک کرد که طلا رشد خوبی داشته باشد.

روز دوشنبه بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا به قله شش هفته ای رسید زیرا بسیاری از سرمایه گذاران پیش بینی می کنند اولین نوبت افزایش نرخ بهره دلار به میزان 0.25 درصد و در ماه مارس باشد یعنی حتی قبل از اینکه فرایند خرید اوراق توسط بانک مرکزی آمریکا متوقف شده باشد. افزایش بازده اوراق خزانه هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد و عاملی منفی برای آن به شمار می رود.

گونه اومیکرون کرونا ظاهرا بسیار سریع تر از گونه های دیگر منتشر می شود اما خطر و علائم شدید آن بسیار کمتر از گونه دلتا است. با وجود این برخی از کشورها تدابیر سختی برای کنترل شیوع آن اتخاذ کرده اند که می تواند تبعات منفی اقتصادی داشته باشد.

در میان سایر فلزات گرانبها نقره با 0.5 درصد نزول به 22.74 دلار در اونس رسید. پلاتین با 0.3 درصد نزول در 952.28 دلار و پالادیوم با 0.8 درصد صعود در 1839.86 دلار قرار گرفت.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید