به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
جمعه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۰

تقویت شاخص دلار و افت طلا به زیر ۱۸۰۰ دلار

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، روز سه‌شنبه قیمت طلا در بازار جهانی بیش از 1.5 درصد افت داشت و تا اینجا ضعیف‌ترین عملکرد روزانه را در ماه جاری رقم زد در حالی که تقویت شاخص دلار و افزایش بازده اوراق خزانه به عنوان دلیل افت بهای طلا مطرح می‌شود.

ساعت 10:40 صبح چهارشنبه طلای نقدی با 44 سنت بهبود در سطح 1796.35 دلار در اونس مبادله می‌شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1793.47 و 1801.02 دلار در اونس بود.

تحلیل‌گر و استراتژیست ارشد شرکت RJO Futures می‌گوید: “بازار طلا مقداری عقب‌نشینی دارد.” علت آن تقویت دلار و فشار بر بازار فلزات است.

به دنبال انتشار آمار اشتغال ضعیف‌تر از انتظار در ایالات متحده ، روز جمعه طلا به قله دو ماه و نیمه رسیده بود. در شرایطی که بازار کار ضعیف است فدرال رزرو برای کاهش سیاست‌های محرک اقتصادی، کاهش خرید اوراق قرضه و افزایش نرخ بهره شانس کمتری دارد.

شاخص دلار که ارزش دلار آمریکا را در مقابل سبدی از ارزهای خارجی نشان می‌دهد با 0.11 درصد صعود به 92.62 واحد رسیده است. تقویت دلار با گران کردن طلا برای خریداران سایر ارزها، از تقاضای آن می‌کاهد و عاملی منفی برای بازار طلا محسوب می‌شود.

از سوی دیگر سیاست‌های انبساطی پولی و محرک‌های مالی همچنان ادامه دارد. تزریق گسترده نقدینگی که در این راستا صورت می‌گیرد با افزایش تورم می‌تواند تاثیر مثبتی بر بازار طلا داشته باشد. طلا اغلب به عنوان سپری در مقابل تورم تصور می‌شود. هر چند که در چند سال اخیر این رابطه ضعیف شده است.

همچنین بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا به بالاترین سطح از اواسط ژوئیه رسیده است. افزایش بازده اوراق خزانه هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا میبرد و قیمت آن را تحت فشار قرار میدهد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید