به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

تقویت بازار طلا در اولین روز هفته و افزایش قیمت

به گزارش تحلیل گران شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار صبح دوشنبه 30 فروردین (19 آوریل) قیمت طلا در بازار جهانی افزایش داشت. تضعیف شاخص دلار و کاهش بازده اوراق خزانه بلندمدت آمریکا به عنوان دلیل این روند مطرح می شود.

ساعت 9:40 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.81 درصد یا 14.32 درصد صعود به قیمت 1778.46 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت حدود 10 دلار و بین 1773.98 و 1783.38 دلار در اونس بود.

نظر برخی تحلیل گران درباره قیمت اخیر طلا

تحلیل گر شرکت CMC Markets می گوید: “فعلا ترکیب عوامل تضعیف شاخص دلار و کاهش نرخ بهره از بازار طلا حمایت می کند هر چند که افق رشد اقتصادی بهبود داشته است.”

او می افزاید: “در بازار طلا مومنتوم مثبت ایجاد شده و با عبور از مقاومت 1765 دلار به محدوده مهمی رسیده ایم. تا زمانی که قیمت طلا بالای 1765 دلار باقی بماند افق بازار این فلز گرانبها در کوتاه مدت مثبت خواهد بود.”

شاخص دلار در مقابل سبدی از ارزهای خارجی نزدیک کف یک ماهه خود قرار دارد. در نتیجه طلا برای خریداران سایر ارزها جذابیت بیشتری پیدا کرده است. از سوی دیگر بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا به کف چند هفته ای رسیده است. بازده پایین تر این اوراق هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش داده و بر جذابیت آن می افزاید.

رالی اخیر طلا در حالی اتفاق می افتد که آمار خرده فروشی در آمریکا قوی بود و وضعیت اشتغال هم بهبود نشان می دهد. بازارها امید دارند که فدرال رزرو آمریکا همچنان نرخ بهره را پایین نگه دارد حتی اگر تورم از 2 درصد هم بالاتر برود. سیاست بانک مرکزی آمریکا برای پایین نگه داشتن نرخ بهره بطور کلی عامل مثبتی برای طلا است که سود دوره ای ندارد. از سوی دیگر تزریق گسترده نقدینگی با ایجاد تورم عامل دیگری است که از بازار طلا حمایت می کند.

به خاطر افزایش اخیر بازده اوراق خزانه و کاهش قیمت طلا، بسیاری از سرمایه گذاران موقعیت های خود را با دید تکنیکال فروخته بودند. همین موضوع فرصت خوبی برای طلا ایجاد کرده که افزایش قیمت داشته باشد..

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید