به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

افزایش بهای بیشتر فلزات اساسی در بورس آتی شانگهای

فلزات اساسی

در پایان معاملات روز جمعه 27 فروردین (16 آوریل) قیمت بیشتر فلزات اساسی در بورس آتی شانگهای صعودی بود هر چند که نرخ رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) چین در سه ماه اول سال اندکی کمتر از انتظارات اعلام شد.

به گزارش تحلیل‌گران شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار روز جمعه قرارداد آتی مس SHFE 2106 در بورس شانگهای با 1.7 درصد صعود به 68540 یوان در تن رسید. آتی آلومینیوم SHFE 2105 کاهش قیمت داشت و با 0.36 درصد نزول به 17995 یوان در تن رسید. آتی روی با 1.34 درصد صعود در 21890 یوان در تن بسته شد. سرب SHFE 2105 جلسه روز جمعه را با 1.07 درصد صعود به قیمت 15045 یوان در تن خاتمه داد.

در تازه ترین آمار اقتصادی منتشر شده حجم سرمایه‌گذاری‌ها از محل تسهیلات وام میان مدت داخلی به 50 میلیارد یوان رسید در حالی که نرخ بهره برای سیزدهمین ماه پیاپی بدون تغییر باقی ماند.

بهبود شرایط اقتصادی در ایالات متحده

در ایالات متحده آمار خرده فروشی ماه مارس با 9.8 درصد افزایش ماهانه به بالاترین سطح در 10 ماه گذشته رسید. آمار متقاضیان بیمه بیکاری در ابتدای هفته گذشته بهتر از انتظارات بود و امید به بهبود شرایط اقتصادی را تقویت کرد. طی یک هفته گذشته با توجه به نبودن اخبار تعیین کننده، بازار توجه بیشتری به وضعیت بنیادی داشت و سیگنال های رشد اقتصادی را مبنای روند صعودی خود قرار داد.

در بازار سرب حضور بازرسان محیط زیست در چین سبب شده که شرکت های بیشتری از حجم تولید فلزات اساسی خود بکاهند. این موضوع به خصوص در بخش تولید سرب بازیافتی مشهود است. در نتیجه کمبود عرضه از جمله عواملی است که از روند صعودی قیمت سرب حمایت می کند. تولید سرب به دلیل افزایش آلایندگی با مخالفت بازرسان محیط زیست روبه رو است. بنابراین پیش بینی میشود که مس روزهای متوالی روند کاهشی در پیش خواهد داشت.

منبع: metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید