به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۲۳ فروردین ۱۴۰۱

تقویت بازار طلا در انتظار اعلام تورم ایالات متحده

صبح سه شنبه 12 آوریل ( 23 فروردین) قیمت طلا در بازار جهانی افزایش داشت. این هفته آمار ماهانه تورم ایالات متحده منتشر می شود که در صورت بالا بودن می تواند فدرال رزرو را در جهت افزایش سریع تر نرخ بهره دلار مصمم کند.

ساعت 10:20 صبح سه شنبه طلای نقدی با 0.36 درصد یا 7.07 دلار صعود به 1959.62 دلار در اونس رسید. دامنه تغییرات قیمت طلا تا این ساعت بین 1944.32 و 1960.17 دلار بود.

مدیر شرکت شمش طلای ABC گفت که تضعیف بازارهای سهام و تنش های ژئوپلیتیک در جهان باعث شده که طلا تقویت شود. البته تضعیف بهای نفت خام و تقویت دلار در کنار افزایش بازده اوراق خزانه همچنان موانعی پیش روی طلا هستند. شاخص MSCI برای بازارهای سهام آسیا و اقیانوسیه خارج از ژاپن 0.3 درصد کاهش داشت در حالی که سرمایه گذاران خود را برای اعلام آمار تورم بالا در ایالات متحده آماده کرده اند. انتظار می رود قیمت ها در آمریکا طی یک ماه گذشته با بیشترین رشد در 16 سال اخیر اعلام شود. وی می افزاید: “احتمال دارد تورم آمریکا در بازه ماهانه 1.5 درصد افزایش یابد. اگر تورم اعلام شد بسیار کمتر از این مقدار باشد پیش بینی ما این است که قیمت طلا کاهش پیدا کند.”

شاخص دلار بار دیگر از مرز 100 واحد عبور کرده و قله هفته گذشته در حدود 100.19 واحد را آزمایش می کند. بازده اوراق خزانه بنچمارک 10 ساله آمریکا هم به بالاترین سطح از دسامبر 2018 رسیده است. تقویت دلار باعث می شود خرید طلا برای دارندگان سایر ارزها گرانتر شود. در عین حال افزایش بازده اوراق خزانه و بهره هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد و از جذابیت آن می کاهد. با وجود این طلا به عنوان سپری در مقابل تورم استفاده می شود و در مجموع در شرایط تورمی پتانسیل رشد دارد به خصوص که با توجه به تورم بالا، نرخ بهره واقعی همچنان منفی است.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید