به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۲۳ فروردین ۱۴۰۱

گزارش تحلیلی شرکت پتروشیمی مارون

محتوای این گزارش در خصوص تحلیل شرکت پتروشیمی مارون، به تنهایی برای انجام سرمایه‌گذاری کافی نیست. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، هیچ گونه تضمینی در مورد سرمایه‌گذاری ارائه نکرده است. در این گزارش به هیچ وجه نباید به دنبال ارائه راه حل سرمایه‌گذاری, پیشنهاد معامله و یا ایجاب برای خرید و فروش هر گونه اوراق بهادار و سایر ابزارهای مالی بود. اطلاعات و فرضیات این گزارش ممکن است در هر لحظه تغییر کند بنابراین  شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار مسئولیتی در رابطه با بروزرسانی آنان نمی‌پذیرد.

درباره شرکت

شرکت پتروشیمی مارون در تاریخ ۷۷/۱۱/۱ برای اجرای الفین هفتم تاسیس گردید. با اجرای این طرح که یا ظرفیت تولید سالیانه ۱/۱ میلیون تن پلی اتیلن در زمره بزرگترین الفین ها در جهان می باشد، شرکت پتروشیمی مارون در تاریخ ۷۷/۱۱/۱ تأسیس گردید،در سال ۱۳۸۵ به بهره برداری رسید و در سال ۱۳۸۷ به بخش خصوصی واگذار شد. (اتیلن) محصول استراتژیک شرکت مارون می باشد.

این شرکت با توانایی تولید سالانه 1،100،000تن اتیلن، 200،000 تن پروپیلن، 300،000 تن پلی اتیلن سنگین، 300،000 تن پلی پروپیلن و بیش از 443،000تن انواع گلایکول یکی از بزرگترین شرکت های پتروشیمی در ایران و جهان می باشد.

اطلاعات تابلو

*هر سال شامل 3 ستون می‌باشد، ستون دوم در رابطه با میزان درآمد و هزینه‌ها به ازای فروش همان سال است و ستون سوم در رابطه با درصد تغییرات نسبت به دوره مشابه سال قبل می‌باشد.

با توجه به جدول بالا و از آنجا که P/E آینده‌نگر سهم  7.4 واحد  می‌باشد و از P/E گذشته نگر سهم (9 واحد) کمتر می‌باشد و  سهم در محدوده ارزندگی قرار دارد. از طرفی قیمت انرژی بالا رفته و این اتفاق باعث یه سری کاهش و افزایش سود ها در صنایع مختلف شده و یا خواهد شد. به این صورت که صنایعی که مستقیما محصولاتشون از نفت و گاز و یا فرآورده های نفتی تولید میشود و ما آن‌ها را محصولات پایه پتروشیمی میشناسیم به سرعت با افزایش قیمت نفت بالا می‌روند مثل اولفین ها و اوره و تا حدی متانول (این یکی مقداری داستان دارد بخاطر افزایش زیاد تولید و تقاضا کمتر از این عرضه کمی بالا رفتن قیمتش سخت‌تر است) . حالا چه اتفاقی خوهد افتاد؟ طبیعتا مصرف کنندگان این مواد پایه باید بیشتر هزینه کنند تا این محصولات رو بخرند پس پلیمر ساز ها احتمالا کاهش حاشیه سود دارند مگر این که خودشان اولفین مورد نیاز رو تامین کنند. پس در گروه پتروشیمی تولید کنندگان مواد پایه روزهای بهتری خواهند داشت.

سهم از لحاظ نموداری اوضاع خیلی مساعدی دارد و آماده به حرکت است، تنها باید منتظر یک حجم خوب و فاصله گرفتن سهم از خط مقاومت 18،000 هزار تومان بود.

دسته بندی گزارش
تحلیل بنیادی
نظر خود را بنویسید