به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

تقاضای ضعیف و توقف روند صعودی قیمت میلگرد در چین

felez

به گزارش تحلیل گران شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار روز پنجشنبه هفته گذشته قیمت بازار میلگرد داخلی چین بدون تغییر متوقف شد در حالی که حجم پایین معاملات و عدم ثبات روند صعودی بازار آتی سبب شده روند مثبت بازار نقدی نیز متوقف شود.

به گزارش فست مارکتس در شرق چین ( شانگهای) میلگرد فولادی بدون تغییر در دامنه 5020-5050 یوان (768-773 دلار) در تن معامله شد.

در جلسه صبح پنجشنبه پس از صعود بازار آتی تا قله 5165 یوان، فروشندگان بازار نقدی قیمت عرضه های خود را 10-20 یوان در تن افزایش دادند. اما خریداران از پذیرش قیمت های بالاتر خودداری کردند و تنها حاضر بودند به قیمت‌های روز چهارشنبه خرید داشته باشند. چند مورد مشتری نهایی مقادیر کمی از میلگرد را خریداری کردند و منتظر کاهش قیمت ها شدند.

اما در نیمه دوم روز قیمت های آتی کاهش داشت و در نتیجه شرکت‌های بازرگانی روند خرید خود را متوقف کردند. این موضوع مانع دیگری برای رشد قیمت های نقدی میلگرد بود.

تحلیل و ارزیابی معامله گران شانگهای درباره قیمت در بازار میلگرد

یکی از معامله‌گران مستقر در شانگهای می‌گوید: “با توجه به کمبود موجودی در بازار نقدی احتمالا قیمت ها دوباره صعودی شود.

به گزارش یکی از تحلیل‌گران محلی مقدار موجودی بازار نقدی در روز پنجشنبه با 797 هزار تن کاهش هفتگی به 10.35 میلیون تن رسیده است.”

در پایان معاملات روز پنجشنبه قرارداد آتی میلگرد در بورس شانگهای با 9 یوان نزول به 5107 یوان در تن رسید. حال باید دید در روزهای آینده این توقف و احتمالا کاهش قیمت در بازار میلگرد فولادی به کجا میرسد.

منبع: metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید