به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۲۱ آذر ۱۴۰۰

تقاضای ضعیف برای فولاد طویل ترکیه و کاهش تقاضا برای قراضه

felez

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، هفته گذشته فولادسازان ترکیه عمدتا از بازار قراضه دریاهای عمیق فاصله گرفتند زیرا فروش محصولات فولادی طویل هم در بازار داخلی این کشور و هم در بازارهای صادراتی محدود گزارش می شود.

در یک هفته گذشته تنها دو محموله قراضه از بازار دریاهای عمیق توسط خریداران ترکیه ای ثبت سفارش شد. آخرین معامله به قیمت 485 دلار در تن cfr بود که HMS 1&2 (80:20) تولید آمریکا را در بر می گرفت. معامله دیگر برای قراضه دریای بالتیک بود که به قیمت 480 دلار در تن انجام شد.

فولادسازان ترکیه گرایش کمی به واردات قراضه از بازار دریاهای عمیق نشان می دهند زیرا اخیرا در فروش محصولات فولادی طویل با مشکل مواجه هستند.

روز چهارشنبه هفته گذشته شاخص فست مارکتس برای قراضه آهن HMS 1&2 (80:20) تولید شده در شمال اروپا بر مبنای cfr ترکیه بدون تغییر روزانه در سطح 476.86 دلار در تن اعلام شد. شاخص قیمت قراضه HMS 1&2 (80:20) تولید آمریکا نیز در بازه زمانی روزانه تغییری نداشت و در سطح 484.83 دلار در تن cfr ترکیه بود. به این ترتیب پرمیوم قراضه آمریکا نسبت به اروپا 7.97 دلار در تن محاسبه می شود.

اواخر روز چهارشنبه یک محموله جدید قراضه تولید شده در اروپا توسط یک کارخانه فولاد در منطقه مرمره ترکیه ثبت سفارش شد. این محموله 20 هزار تن قراضه HMS 1&2 (80:20) به قیمت 460 دلار در تن، 10 هزار تن قراضه خرد شده به قیمت 480 دلار در تن و 10 هزار تن قراضه مخلوط بونس و HMS 1 به قیمت 480 دلار در تن cfr را شامل می شد. تا زمان انتشار این خبر انجام این سفارش بصورت موثق تایید نشده بود.

منبع:metalbulletin

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید