به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۱

تضعیف شاخص دلار و صعود اکثر فلزات اساسی

بانک های مرکزی در نقاط مختلف جهان از جمله اروپا و ژاپن گرایش بیشتری به افزایش نرخ بهره نشان می دهند و به همین دلیل ارز این مناطق در مقابل دلار تقویت شد. به این ترتیب تضعیف شاخص دلار فرصتی برای صعود بهای فلزات اساسی فراهم کرد. شاخص دلار روز چهارشنبه هفته گذشته به بالاترین سطح در دو دهه گذشته رسیده بود. البته فعالان بازار منتظر انتشار آمار جدید تورم از امریکا هستند و به همین دلیل احتیاط بیشتری را در تصمیم گیری ها مشاهده می کنیم.

روز دوشنبه قرارداد آتی مس در بورس فلزات لندن به قیمت 7960 دلار در تن باز شد و عمدتا حول میانگین متحرک روزانه نوسان داشت و در نهایت با 1.72 درصد صعود به 8004 دلار در تن رسید. از 10 تا 12 سپتامبر بورس آتی شانگهای به مناسبت جشن های پاییزی تعطیل بود.

پیش از انتشار آمار تورم آمریکا بازار فلزات بطور کلی جو پر از احتیاطی دارد. بانک های مرکزی در اروپا و ژاپن و سایر نقاط جهان به سمت افزایش نرخ بهره ارزهای خود گرایش نشان می دهند در نتیجه شاخص دلار از قله 20 ساله عقب نشینی کرده و فرصتی برای رشد بهای کامودیتی ها ایجاد نموده است. همچنین با نزدیک شدن زمستان، نگرانی از کمبود عرضه وجود دارد. روز دوشنبه قیمت نفت خام افزایش داشت که فاکتور مثبتی برای مس می باشد.

از نظر بنیادی وضعیت مس چندان تغییر نکرده است. سطح پایین موجودی ها همچنان از بازار مس حمایت میکند. بازارها توجه زیادی به مقدار عرضه مس وارداتی و همچنین وضعیت شیوع کرونا در چین دارند. اما بطور کلی نشست هفته آینده فدرال رزرو آمریکا و تصمیم درباره افزایش نرخ بهره می تواند تاثیر زیادی بر قیمت فلزات از جمله مس داشته باشد.

روز دوشنبه 12 سپتامبر قرارداد مس در بورس فلزات لندن به قیمت 2290 دلار در تن بسته شد. سرب با 0.96 درصد صعود به 1952 دلار و روی با 0.52 درصد صعود به 3209 دلار در تن رسید.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید