به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۱

خلاصه وضعیت موجودی فلزات اساسی در چین (جمعه ۹ سپتامبر)

در هفته منتهی به 8 سپتامبر موجودی شمش آلومینیوم در هشت بازار اصلی چین با 11 هزار تن کاهش هفتگی به 672 هزار تن رسید. این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 73 هزار تن کاهش نشان می دهد. در ووشی، فوشان و گونگیی تخلیه موجودی ها به مقدار جزئی مشهود بود. هفته گذشته حجم معاملات آلومینیوم در شرق چین ضعیف بود اما برخی از شرکت های پایین دستی پیش از تعطیلات میانه پاییز اقدام به تجدید موجودی کرده اند که تا حدودی از تقاضا حمایت می کند .

موجودی بیلت آلومینیومی در انبارهای عمومی چین 2100 تن کاهش هفتگی داشت. به جز منطقه فوشان در سایر مناطق کاهش سطح موجودی گزارش شد. افزایش محموله های ورودی در کنار بهبود تقاضای صنایع پایین دستی در مجموع به افزایش موجودی بیلت آلومینیومی در فوشان انجامید. در ووشی و هوژو موجودی این محصول به ترتیب 2600 و 2000 تن کاهش داشت.

روز جمعه 9 سپتامبر موجودی مس در بازارهای اصلی چین 70700 تن بود که در مقایسه با دوشنبه و جمعه قبل به ترتیب 4400 و 4300 تن کاهش نشان می دهد. مجموع موجودی این محصول در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 56200 تن کاهش داشت. پیش بینی می شود در طول تعطیلات پاییزی، ورودی مس داخلی و وارداتی به صورت متمرکز صورت پذیرد. پس از این تعطیلات زمان تحویل قرارداد بورس آتی شانگهای SHFE 2209 نزدیک خواهد بود در حالی که هفته آینده تقاضای تجدید موجودی صنایع پایین دستی ضعیف ارزیابی می شود. در نتیجه شانگهای متالز مارکت پیش بینی می کند که هفته آینده موجودی مس در انبارهای چین افزایش پیدا کند.

روز جمعه 9 سپتامبر موجودی شمش روی در هفت بازار اصلی چین با 24900 تن کاهش هفتگی به 96800 تن رسید. موجودی شمش سرب با 3200 تن کاهش هفتگی در سطح 71800 تن گزارش شد.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید