به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱۶ مهر ۱۴۰۱

تضعیف بازار مس ضمن تقویت شاخص دلار

فلزات اساسی

روز جمعه 7 اکتبر بهای مس در بازار جهانی کاهش داشت و هفته ای نزولی برای این فلز صنعتی به ثبت رسید در حالی که با انتشار آمار اشتغال بهتر از انتظار در آمریکا، شاخص دلار تقویت شده است.

تا ساعت 03:25 به وقت گرینویچ قرارداد آتی مس سه ماهه در بورس فلزات لندن با 0.8 درصد نزول در سطح 7544 دلار در تن معامله می شد. این سومین جلسه نزولی پی در پی برای مس می باشد.

مجموعه صحبت های مقامات فدرال رزرو آمریکا درباره لزوم افزایش نرخ بهره باعث شده که شاخص دلار تقویت شود. در عین حال آمار اشتغال در ایالات متحده بهتر از انتظارات بود. در نتیجه پیش بینی می شود که فدرال رزرو ماه آینده افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره دلار را به تصویب برساند که ضمن تقویت دلار، فشار بیشتری روی کسب و کارها وارد خواهد کرد و می تواند رکود اقتصادی و کاهش تقاضا برای کامودیتی ها را به دنبال داشته باشد.

هفته گذشته چند مقام فدرال رزرو تاکید کردند که هنوز کار بانک مرکزی با نرخ بهره تمام نشده است. این رویکرد می تواند با تشدید رکود اقتصادی کاهش تقاضا برای مس را به دنبال داشته باشد.

یکی از تحلیل گران می گوید: “با وجود اختلال در عرضه، نگرانی از موانع کلان اقتصادی و ترس از رکود عامل اصلی در هدایت قیمت می باشد.” نگرانی از کاهش تقاضای چین که بزرگترین مصرف کننده مس در جهان است نیز می تواند قیمت این فلز صنعتی را زیر فشار نگه دارد. محدودیت های کرونا در چین باعث شده بسیاری از کسب و کارها از انجام عادی فعالیت خود ناتوان باشند.

با توجه به نزدیک شدن گردهمایی پنج ساله حزب حاکم چین که از 16 اکتبر آغاز خواهد شد، برخی بر این باورند که احتمال دارد محدودیت های کرونا تا آن زمان کاهش پیدا کند.

منبع:nasdaq

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید