به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۴۰۰

بهبود بازار طلا با کاهش شاخص دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح چهارشنبه 8 دسامبر ( 17 آذر) قیمت طلا در بازار جهانی صعودی است. تضعیف شاخص دلار و کاهش بازده اوراق خزانه ایالات متحده از جمله دلایل تقویت بازار طلا می باشد. در عین حال سرمایه گذاران به دقت آمار تورم را که قرار است اواخر هفته جاری منتشر شود زیر نظر دارند. افزایش بی رویه تورم در آمریکا می تواند فدرال رزرو را به کاهش سریع تر سیاست های محرک اقتصادی سوق دهد که فاکتور منفی برای طلا می باشد.

ساعت 8:30 صبح چهارشنبه طلای نقدی با 0.27 درصد یا 4.73 دلار افزایش قیمت در سطح 1789.44  دلار در اونس معامله می شود. دامنه تغییرات قیمت طلا تا این ساعت بین 1782.47 و 1790.53 دلار بود.

بازده اوراق خزانه 10 ساله و 30 ساله آمریکا از قله یک هفته روز سه شنبه عقب نشینی کرده و همراه با کاهش شاخص دلار سبب شده طلا از حمایت خوبی برخوردار باشد. کاهش بازده این اوراق هزینه فرصت نگهداری طلا را کمتر کرده و از این جهت به افزایش تقاضا و قیمت این فلز گرانبها کمک می کند.

از سوی دیگر رئیس جمهور آمریکا روسیه را تهدید کرده که در صورت حمله به اوکراین تحریم های اقتصادی سنگین تر و تدابیر دیگری اتخاذ خواهد کرد. افزایش تنش های ژئوپلیتیک عامل دیگری است که از بازار طلا حمایت میکند. طلا به عنوان یک دارایی کم ریسک در شرایط عدم اطمینان اقتصادی و سیاسی شانس بیشتری برای رشد دارد.

مدیر شرکت سرمایه گذاری SPI  می گوید: ” فعلا این مسایل ژئوپلیتیک به صورت تدریجی در حال شکل گرفتن است که به بازار طلا کمک می کند. البته روند بازار طلا فعلا قوی نیست و نهایتا عبور از دامنه 1770-1810 دلار به تصمیم هفته آینده فدرال رزرو بستگی دارد.”

سرمایه گذاران همچنین منتظر شاخص قیمت مصرف کننده ایاالت متحده هستند که قرار است روز جمعه منتشر شود. آمار تورم می تواند روی تصمیم فدرال رزرو برای کاهش سریع تر محرک های اقتصادی و نهایتا افزایش نرخ بهره تاثیرگذار باشد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید