به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۳ آبان ۱۴۰۱

برآورد ۳۲۵ هزار تن کسری مس در جهان برای سال جاری

روز جمعه 21 اکتبر قیمت مس در بورس فلزات لندن کاهش داشت در حالی که نگرانی از افزایش نرخ بهره دلار توسط فدرال رزرو باعث شده اثر مثبت تقاضای قوی کاهش پیدا کند.

روز جمعه قرارداد آتی مس سه ماهه در بورس فلزات لندن با 0.9 درصد نزول به 7493 دلار در تن رسید و عملا سود بدست آمده در معاملات روز پنجشنبه واگذار شد. آمار جدید منتشر شده از ایالات متحده نشان می دهد که بازار کار این کشور همچنان با کمبود عرضه مواجه است. صحبت های مقامات فدرال رزرو درحمایت از افزایش نرخ بهره باعث شده که سرمایه گذاران نسبت به تداوم این روند و خطر بالقوه رکود اقتصادی نگران باشند.

یکی از معامله گران بازار آتی در چین می گوید: “بار دیگر ترس از افزایش نرخ بهره باعث شده که ریسک پذیری سرمایه گذاران از بین برود. البته کمبود عرضه و تقاضای قوی می تواند مانع افت شدید قیمت ها شود.”

گروه بین المللی مطالعات مس پیش بینی می کند که امسال بازار جهانی مس حدود 325 هزار تن کسری داشته باشد. اما برآورد گروه بین المللی مطالعات مس که روز چهارشنبه اعلام شد از 155 هزار تن مازاد در سال 2023 حکایت دارد.

مدیر شرکت فری پورت مک موران معتقد است که با توجه به افزایش استفاده از محصولات مربوط به انرژی های تجدید پذیر، تقاضا و آینده بازار مس مثبت است. وی گفت که هیچ کدام از مشتریان این شرکت از سطح سفارشات خود کم نکرده اند.

نشست کنگره حزب حاکم چین عامل دیگری است که باعث احتیاط بیشتر سرمایه گذارن می شود. ممکن است در این نشست اخباری درباره محدودیت های کرونا یا محرک های مالی اعلام شود و بازارها را تحت تاثیر قرار دهد. برای نمونه روز پنجشنبه بلومبرگ اعلام کرد که چین بحث کاهش دوره قرنطینه برای مسافران خارجی را از 10 روز به 7 روز مورد بررسی قرار می دهد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید