به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۳ آبان ۱۴۰۱

تقویت شاخص دلار و تضعیف بازار طلا

روز دوشنبه 24 اکتبر ( 2 آبان) قیمت طلا در بازار جهانی تحت فشار است. تقویت شاخص دلار همچنان به عنوان عاملی در جهت تضعیف بازار طلا عمل می کند و سرمایه گذاران منتظر هستند که مشخص شود آیا فدرال رزرو آمریکا روند رشد نرخ بهره را متوقف خواهد کرد تا طلا فرصتی برای تنفس پیدا کند.

ساعت 14:30 روز دوشنبه طلای نقدی با 0.49 درصد یا 8.19 دلار نزول به قیمت 1648.24 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1645.20 و 1666.82 دلار بود. شاخص دلار آمریکا با 0.34 درصد صعود در سطح 112.40 واحد قرار دارد. شاخص دلار ارزش دلار آمریکا را در مقابل سبدی از شش ارز خارجی نشان می دهد.

تحلیل گر سیتی ایندکس می گوید: “به نظرم طلا همچنان روزهای سختی را در پیش دارد.” به اعتقاد او حرکت طلا به تصمیمات و صحبت های مسئولین فدرال رزرو در نشست بعدی بستگی دارد و اینکه آیا روال افزایش نرخ بهره را متوقف خواهند کرد یا خیر.

اکثر سرمایه گذاران بر این باور هستند که در نشست ماه نوامبر فدرال رزرو نرخ بهره دلار به اندازه 0.75 درصد افزایش خواهد داشت. تا اینجا طی سال جاری قیمت طلا بیش از 9 درصد افت داشته که از جمله دلایل آن افزایش نرخ بهره است زیرا با وجود بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلا افزایش می یابد.

تحلیل گر سیتی ایندکس می افزاید: “اگر فدرال رزرو روند افزایش نرخ بهره را متوقف نکند و تورم همچنان صعودی باشد احتمالا سال آینده قیمت طلا به دامنه 1500-1600 دلار در اونس افت خواهد کرد.”

این هفته آمار مربوط به رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا و تورم اقلام کلیدی منتشر می شود. همچنین انتظار می رود بانک مرکزی اروپا نرخ بهره یورو را به اندازه 0.75 درصد افزایش دهد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید