به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۱

افزایش نرخ بهره دلار و تاثیر آن بر بازار مس

فلزات اساسی

در بانک مرکزی آمریکا این توافق وجود دارد که می بایست برای کنترل تورم در این کشور نرخ بهره دلار در ماه های ژوئن و ژوئیه برای دو نوبت هر بار به اندازه 0.5 درصد افزایش پیدا کند. اما درباره افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره در ماه سپتامبر هنوز اختلاف نظر وجود دارد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و رئیس خزانه داری این کشور هر دو بر لزوم کنترل تورم تاکید دارند و انتشار آمار قوی از بازار کار باعث شده که شانس افزایش نرخ بهره دلار توسط بانک مرکزی این کشور بیشتر شود. در عین حال بانک مرکزی اروپا در نشست ماه جاری خود نرخ بهره یورو را افزایش داد و قصد دارد به صورت تدریجی روند افزایش نرخ بهره را ادامه دهد. این گرایش به افزایش نرخ بهره در نقاط مختلف جهان تاثیر منفی بر بازار فلزات داشته زیرا بهره بالاتر می تواند رشد اقتصاد و به تبع آن تقاضا را کاهش دهد.

وزارت دارایی چین اعلام کرده که اوراق قرضه ویژه ای پیش از پایان ماه جاری منتشر و پیش از پایان آگوست استفاده خواهد شد. هدف از انتشار این اوراق تامین مالی برای اجرای طرح های زیرساختی و کمک به صنایع خودروسازی و لوازم خانگی می باشد.

شرکت کوشیلکو اعلام کرده که در ماه آوریل تولید مس شیلی 421700 تن بود که 9.8 درصد کمتر از دوره مشابه سال قبل است. از ژانویه تا پایان آوریل مجموع تولید مس در شیلی با 7.2 درصد افت سالانه به 1.7 میلیون تن رسید.

در بازار فعلی وضعیت تقاضا تاثیر زیادی بر قیمت مس خواهد داشت. شاخص PMI چین در ماه مه امسال ضعیف تر از سال 2020 و زمان آغاز کرونا بود در حالی که حجم سفارش های جدید نیز ضعیف گزارش می شود. با توجه به احتمال کاهش شاخص PMI در آمریکا، پیش بینی می شود که افزایش قیمت مس با محدودیت مواجه باشد.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید