به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۷ مهر ۱۴۰۰

افت بهای طلا به کف ۷ هفته ای

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، در معاملات روز سه‌شنبه در مقطعی بهای طلا در بازار جهانی تا نزدیکی کف 1728 دلار در اونس افت داشت و نهایتا با بیش از 0.9 درصد نزول در محدوده 1734 دلار در اونس بسته شد. صبح چهارشنبه قیمت این فلز گرانبها کمی بهبود داشت اما همچنان در روندی نزولی قرار دارد. قیمت طلا در 30 روز گذشته 5.93 درصد افت داشت.

ساعت 8:30 صبح چهارشنبه 29 سپتامبر ( 7 مهر) طلای نقدی با 0.17 درصد یا 2.98 دلار افزایش قیمت در سطح 1738.36 دلار در اونس قرار دارد. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1733.08 و 1741.08 دلار بود.

شاخص دلار در نزدیکی قله 10 ماهه قرار دارد و افزایش بازده اوراق خزانه کار را برای طلا دشوار کرده است. با افزایش بازده اوراق خزانه هزینه فرصت نگهداری طلا بیشتر می‌شود که این امر از جذابیت آن برای سرمایه‌گذاران می‌کاهد.

روز گذشته رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس درباره تورم بالا هشدار داد و گفت که بانک مرکزی ممکن است مجبور شود تدابیر جدی برای کنترل تورم به کار گیرد از جمله این اقدامات دو نوبت افزایش نرخ بهره در سال 2022 محتمل است. افزایش نرخ بهره به عنوان فاکتوری منفی برای بازار طلا به شمار می‌رود.

در ماه سپتامبر شاخص اطمینان مصرف‌کننده آمریکا به کف هفت ماهه افت کرد در حالی که افزایش آمار مبتلایان کرونا نگرانی‌هایی درباره رشد اقتصادی به وجود آورده است.

روز سه‌شنبه اداره آمار هنگ کنگ اعلام کرد که طی ماه آگوست خالص واردات طلای چین از طریق هنگ کنگ به مقدار جزئی کمتر از ماه قبل بود. هلدینگ طلای SPDR که بزرگترین صندوق ETF با پشتوانه طلا در جهان است روز سه‌شنبه مقدار موجودی طلای خود را 990.03 تن اعلام کرد که در مقایسه با 990.32 تن روز قبل کاهش داشت.

منبع:msn

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید