به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
جمعه, ۷ آبان ۱۴۰۰

آروماتیک ها – ۲۲ اکتبر ۲۰۲۱

بنزن- Benzene

با افت قیمت استایرن بنزن بیش از 19 دلار افت هفتگی را در مبنای فوب کره نشان داد/22 اکتبر 2021

آسیا: بنزن آسیا در روز 22 اکتبر با 19.66 دلار/تن افت هفتگی در 992.67 دلار/تن فوب کره ارزیابی شد زیرا بازار مونومراستایرن ضعیف تر شده بود و به تدریج قیمت بنزن در بازار داخلی چین کم و کمتر میشد.

مونومراستایرن در این بازه زمانی با 54 دلار افت در 1266 دلار/تن سی‌اف‌آر چین ارزیابی شد. در بازار داخلی چین در شرق این کشور قیمت بنزن با 108 یوان افت در روز 22 اکتبر در 7980 یوان/تن یا 1081.25 دلار/تن وارداتی ایستاد.  

در معقوله لجستیک و حمل و نقل، مسیر کره جنوبی به شرق چین بالاترین نرخ کرایه حمل تاریخ خود را در روز 22 اکتبر ثبت کرد و در این روز با 10 دلار/تن رشد در 50 دلا/رتن ثبت شد که از آخرین بالاترین نرخ در ژانویه 2008 بیشتر بود. این نرخ کرایه حمل دریایی موجب میشود که مالکان تمایلی برای ارسال به چین نشان ندهند زیرا زمان انتظار آن طولانی است.

آخرین داده های گمرکات چین در تاریخ 22 اکتبر منتشر شد که نشان میدهد میزان واردات بنزن چین با 24 درصد افت ماهانه 243827 تن بود که نسبت به سال قبل 35.7 درصد رشد را یادآور میشود. واردات مونومراستایرن نیز 35.7 درصد افت ماهانه داشته و در 116866 تن ثبت شده است.

در بازارهای مرتبط، شرکت اس-اویل‌کورپوریشن کره جنوبی قصد دارد بازه تولید واحد شماره دو پارازایلین خود را در ماه اکتبر و نوامبر کاهش دهد و در مجموع با 10 درصد کاهش، بازه تولید خود را به 80 درصد برساند. این واحد شماره دو در اونسان واقع شده و ظرفیت اسمی تولید آن سالانه 1.05 میلیون تن پارازایلین است که قرار است به تدریج بازه آن کاهش داده شود. در این میان این شرکت برای ماه دسامبر هنوز هیچ بیانیه ای صادر نکرده است و منتظر است.

در بازارهای دیگر، مبنای سی‌اف‌آر تایوان تقریبا 30 دلار بالاتر از فوب کره معامله میشد و این قیمت ها برای عرضه های خارجی بود.

بنزن آسیا با 3 دلار رشد در روز 22 اکتبر در 992.67 دلار/تن فوب کره ارزیابی شد. بازه دسامبر در این مبنا در 989 دلار/تن ایستاد و آخرین تقاضای خرید دسامبر 988 دلار/تن فوب کره بود. بازه نیمه دوم نوامبر در 1000 دلار/تن ارزیابی شد. در مبادلات فیزیکی اختلاف نرخ دسامبر با ژانویه 6 دلار/تن بود و عرضه ای برای این بازه با 7 دلار اختلاف اوایل روز مطرح شده بود. آخرین تقاضا برای ژآنویه 975 دلار/تن فوب کره بود و در نهایت قیمت ژانویه رد 983 دلار/تن فوب کره ارزیابی شد.

در مبنای سی‌اف‌آر چین بنزن با 2 دلار افت در روز 22 اکتبر در 1055.50 دلار/تن ارزیابی شد و بازه نوامبر در این مبنا در 1063 دلا/رتن ارزیابی شد. بازه دسامبر در این مبنا در 1048 دلار/تن ارزیابی شد و اختلاف نوامبر با دسامبر مثبت 15 دلار/تن بود.

در بازار داخلی در شرق چین قیمت با 108 یوان افت در روز در 7980 یوان/تن یا 1081.25 دلار/تن ارزیابی شد.

فوب: FOB- سی‌اف‌آر: CFR

—————————————————————-

تولوئن- Toluene

تولوئن در مبناهای مختلف جهتگیری متفاوتی داشت/22 اکتبر 2021

آسیا: تولوئن با 7 دلار افت در روز 22 اکتبر در 829 دلار/تن فوب کره و با 4 دلار رشد در 869 دلار/تن سی‌اف‌آر چین ارزیابی شد. در زمان ارزیابی نهایی این بازار هیچ عرضه و تقاضایی ثبت نشد.

برای بازه نوامبر قیمت در 829 دلار/تن فوب کره و کمتر از عرضه 830 دلاری نیمه دوم نوامبر ارزیابی شد.

در مبنای سی‌اف‌آر چین قیمت با 4 دلار رشد در 869 دلار/تن ایستاد و روند رشد قیمت در شرق چین و بازار حامل های انرژی را دنبال کرد.

در بازار داخلی چین در شرق این کشور قیمت درب تانکر تولوئن با 20 یوان رشد در 6810 یوان/تن معادل 917.57 دلار/تن ارزیابی شد که 2.73 دلار/تن رشد در روز را نشان میداد. قیمت تولوئن در بازار داخلی چین چهار روز متوالی روند رشد داشت.

اختلاف قیمت سی‌اف‌آر چین با فوب کره 40 دلار/تن بود که 11 دلار در روز 22 اکتبر بیشتر شده بود.

اختلاف قیمت نقدی تولوئن در مبنای سی‌اف‌آر هند با 70 دلار افت ارزیابی شد. در نهایت قیمت تولوئن با 17 دلار افت در 899 دلار/تن سی‌اف‌آر هند ارزیابی شد و روند حرکت در بازار فوب کره را دنبال کرد.

در مبنای فوب جنوب شرقی آسیا تولوئن با 10 دلار افت در هفته در 840 دلار/تن ارزیابی شد.

مبنای سی‌اف‌آر جنوب شرقی آسیا با 4 دلار افت در 881 دلار/تن ایستاد. نیمه دوم نوامبر در مبنای سی‌اف‌آر جنوب شرقی آسیا بین 870 تا 880 دلار/تن تقاضا و بین 890 تا 900  دلار/تن عرضه میشد.

فوب: FOB- سی‌اف‌آر: CFR

—————————————————————-

مخلوط زایلین گرید حلال- Solvent– MX

بازار مخلوط‌زایلین در بیشتر مناطق رشد داشت اما در هند با افت همراه بود /22 اکتبر 2021

آسیا: بازار مخلوط زایلین حلال آسیا در اغلب مناطق با رشد اخیر بازرا حامل های انرژی، افزایش نرخ را تجربه کرد.

در چین قیمت مخلوط زایلین حلال بالاتر رفته بود زیرا عرضه در این منطقه کمیاب شده و تقاضای بخش مخلوط گری بنزین خوب بود و این موجب کاهش و محدودیت بیشتر عرضه در بازار نقدی شده بود. منبعی میگفت ظاهرا هیچ محموله ای به چین وارد نمیشود هیچ کس عرضه ای از کره و ژاپن به چین ارسال نمیکند. با افت هفتگی میزان ذخایر مخلوط زایلین حلال در شرق چین قیمت ها در این منطقه مورد حمایت قرار گرفته و افزایش داشتند. شاخص مبادلاتی در  حدود 800 دلار/تن سی‌اف‌آر چین بود و مذاکرات در بازار داخلی در شرق چین در سطح 6800 یوان/تن بود. در بازار سی‌اف‌آر چین قیمت با 35 دلار رشد در هفته روز 22 اکتبر در 800 دلار/تن ارزیابی شد.

در جنوب شرقی آسیا در حالیکه فعالیت بازار بخاطر کاهش تقاضا کند و کم رونق بود، قیمت مخلوط زایلین حلال بخاطر رشد بازار چین با افزایش همراه بود. شاخص خریدی در حدود 790 دلار/تن سی‌اف‌آر جنوب شرقی آسیا مطرح بود و شاخص فروش 810 دلاری بود. مبنای سی‌اف‌آر جنوب شرقی آسیا با 20 دلار رشد هفتگی در نهایت در 795 دلار/تن ارزیابی شد.

در کره جنوبی قیمت مخلوط زایلین حلال با رشد سطح تقاضاها بیشتر شد. تقاضایی برای بازه 11 نوامبر تا 1 دسامبر در 750 دلار/تن فوب کره مطرح شد و در نهایت مبنای فوب کره با 16 دلار رشد هفتگی در 751 دلار/تن ارزیابی شد.

در این میان در هند قیمت مخلوط زایلین حلال به تدریج افت داشت زیرا تقاضا در آستانه جشن های دیوالی در روز 4 نوامبر کمتر شده بود. شاخص خرید اوایل هفته قوی بود زیرا بخاطر جشن های پیش رو درخواست برای خرید کالاهای تمام شده بالا بود. دو شاخص مبادلاتی در حدود 800 دلار/تن سی‌اف‌آر هند در طول هفته مطرح شده بود و سومین شاخص حدود 800 تا 810 دلار/تن بود. شاخص فروش این مبنا 70 دلار بالاتر از فوب کره بود. مبنای سی‌اف‌آر هند با 3 دلار افت هفتگی در 810 دلار/تن ارزیابی شده بود.

در بازار داخلی هند در بندر کاندلا و مومبای مذاکرات در حدود 64 روپیه برای هر کیلو بود.

مخلوط زایلین حلال روز 22 اکتبر با 16 دلار رشد هفتگی در 751 دلار/تن فوب کره ارزیابی شد و آخرین تقاضای این بازار 750 دلاری بود.

در مبنای سی‌اف‌آر چین قیمت با 35 دلار رشد هفتگی به 800 دلار/تن رسید و سطح مبادلاتی نیز همین بود.

مبنای سی‌اف‌آر جنوب شرقی آسیا با 20 دلار رشد هفتگی به 795 دلار/تن رسید و شاخص خریدی در 790 دلار/تن در این بازار مطرح شده بود اما سطح فروش آن تا 810 دلار/تن نیز میرسید. تقاضا در این منطقه پایین بود.

مبنای سی‌اف‌آر هند با 3 دلار افت هفتگی در 810 دلار/تن ارزیابی شد و بازه مبادلاتی این بازار 800 تا 810 دلار/تن بود.

فوب: FOB- سی‌اف‌آر: CFR

—————————————————————-

پارازایلین- Paraxylene(PX)

چین قصد دارد تا سال 2025 کارایی صنعت پتروشیمی را بالا ببرد/22 اکتبر 2021

آسیا: روز 22 اکتبر پارازایلین برخلاف روند صعودی بازار بالادستی حامل های انرژی از اواسط هفته، با افت ناشی از ضعف عوامل بنیادی روبه رو شد. پارازایلین آسیا روز 22 اکتبر با 12 دلار افت در روز و 28.17 دلار افت در هفته در 939.5 دلار/تن سی‌اف‌آر تایوان/ چین و 919.5 دلار/تن فوب کره ارزیابی شد.

در روز 22 اکتبر یک محموله آسیایی برای دسامبر بین اس‌کی جی‌سی سنگاپور و مرکوری سنگاپور با قیمت 940 دلار/تن معامله شد و دومین معامله نیز متعاقب آن با قیمت 941 دلار/تن بین این دو شرکت انجام شد.

رشد بازار نفتا از روند بازار پارازایلین فراتر نرفت زیرا تمایل کلی در بازار همچنان تح تاثیر نگرانی از حجم کافی ذخایر و کندی روند تقاضا بود. اختلاف قیمت پارازایلین با نفتا برای چهارمین روز متوالی در دو هفته با 15 دلار افت در روز و 29.795 دلار افت در هفته در 153.875 دلار/تن ارزیابی شد. بحث در مورد کاهش بازه تولید در سراسر آسیا ادامه داشت زیرا مارجین تولید تحت فشار بود در این میان فعالان به دقت روند تولید در چین را زیرنظر داشتند.

کمیسیون اصلاح و توسعه ملی چین طرح جدیدی برای صنایع کلیدی این کشور به منظور بالا بردن سطح کارایی انرژی و تسریع کاهش میزان انتشار کربن و اجرایی کردن برنامه زمانی مدنظر این فرآیند، اعلام کرده است. به موجب آن، صنایعی مانند پالایشگاه های نفتی، پتروشیمی ها، صنایع استیل، آلومینیوم و دیگر صنایع از روز 21 اکتبر باید مطابق نقشه راه اعلام شده در وبسایت این سازمان عمل کنند. پالایشگاه های نفتی و پتروشیمی ها باید بیش از 30 ظرفیت تولیدی خود را مطابق با استاندارد صنعتی آماده سازی کنند. این طرح بعلاوه بطور منظمی تولیدات با کارایی های پایین را نیز از چرخه خارج میکند و ساخت واحدهای تقطیر مواد خام (CDU) ها با ظرفیت کمتر از 10 میلیون تن در سال، واحدهای کراکینگ کاتالیزوری سیال با ظرفیت کمتر از 1.5 میلیون تن در سال و ریفورمرهای احیا کاتالیزوری مستمر از جمله واحدهای استخراج آروماتیکی با کمتر از 1 میلیون تن ظرفیت تولید سالانه را ممنوع میکند. علاوه بر آن این طرح ساخت کراکرهای بخار جدید نفتایی با ظرفیت کمتر از 800 هزار تن در سال را نیز ممنوع میکند تا فرآیند توقف کامل واحدهای از رده خارج را تسریع کند و واحدهای تولیدی اتیلن با ظرفیت کمتر از 300 هزار تن در سال را نیز تعطیل کند.

پارازایلین آسیا روز 22 اکتبر با 12 دلار افت در روز در 939.5 دلار/تن سی‌اف‌آر تایوان/ چین و 919.5 دلار/تن فوب کره ارزیابی شد. نیمه اول و دوم دسامبر در 939.50 دلار/تن ارزیابی شد و یک محموله برای ورود دسامبر از مبدا آسیا در 941 دلار/تن معامله شد و قیمت این سطح را به 938.50 دلار/تن رساند.

اختلاف قیمت بازه دسامبر با ژانویه در منفی 3 دلار/تن باقی ماند و بازه ژانویه در 941.50 دلار/تن ارزیابی شد.

فوب: FOB- سی‌اف‌آر: CFR

—————————————————————-

مخلوط زایلین گرید ایزومر- Isomer – MX

مخلوط زایلین ایزومر با 9 دلار افت در بازار کره و یک دلار افت در چین ارزیابی شد/ 22 اکتبر 2021

آسیا: مخلوط زایلین ایزومر این هفته 9 دلار افت هفتگی داشت و در 834 دلار/تن فوب کره ایستاد در حالیکه در بازار سی‌اف‌آر تایوان در 859 دلار/تن ارزیابی شد و با یک دلار افت در 877 دلار/تن سی‌اف‌آر چین متوقف شد، زیرا بازار پایین دستی پارازایلین تحت فشار بود.

اختلاف قیمت پارازایلین با مخلوط زایلین به کمترین میزان خود از دهم ماه جون امسال رسید و در روز 22 اکتبر در 80.50 دلار/تن ارزیابی شد و پیش از آن در تاریخ 10 جون این بازه در 77.83 دلار/تن ارزیابی شده بود.

قیمت مخلوط زایلین ایزومر مورد حمایت روند تقاضا در چین بود زیرا در این کشور بنادر از انباشت محموله ها پر شده بود و سطح ذخایر فعالان را کاهش داده و موجب رشد قیمت مخلوط زایلین در بازار داخلی شده بود. میزان ذخایر مخلوط زایلین در شرق چین تقریبا با 30 درصد افت در 31900 تن برآورد شد در حالیکه قیمت درب تانکر محموله های نوامبر مخلوط زایلین ایزومر در شرق چین در حدود 6820 تا 6850 یوان/تن با 915.70 دلار/تن وارداتی بود. بعلاوه سطح کرایه های مسیر کره جنوبی به چین روز 22 اکتبر در بالاترین سطح تاریخی این بازه ایستاد و با 10 دلار رشد در روز در 50 دلار/تن ارزیابی شد.

چهار معامله گر در بازار مخلوط زایلین ایزومر فعال بودند و میگفتند این نرخ کرایه های حمل برای محموله های 2 تا 3 هزار تنی از کره جنوبی به چین که در حدود 50 تا 60 دلار/تن شدند، تقریبا دو برابر سطح معمول کرایه این مسیر است. تاخیر خطوط کشتیرانی در برخی از بنادر کلیدی چین تا بیست روز بود و بازه نرخ کرایه ها بین 40 تا 80 دلار/تن در مسیر کره جنوبی به چین بود.

مخلوط زایلین ایزومر روز 22 اکتبر با 6 دلار افت در این روز در 834 دلار/تن فوب کره، 859 دلار/تن سی‌اف‌آر تایوان و با 5 دلار افت در 877 دلار/تن سی‌اف‌آر چین ارزیابی شد. عرضه ای برای نیمه دوم نوامبر در 835 دلار/تن مطرح بود و ارزیابی این بازه در 834 دلار/تن فوب کره نهایی شد. برای نیمه اول دسامبر روند بازار موازی نیمه دوم نوامبر بود.

مبنای سی‌اف‌آر تایوان به موازات بازار فوب کره کاهش نرخ داشت اما بازار سی‌اف‌آر چین افت کمتری را شاهد بود زیرا در بازار داخلی قیمت ها قوی تر بودند.

فوب: FOB- سی‌اف‌آر: CFR

—————————————————————-

ارتوزایلین- Orthoxylene (OX)

ارتوزایلین در سایه افزایش تقاضای چین و رشد قیمت آنیدریدفتالیک، مثبت ارزیابی شد/22 اکتبر 2021

آسیا: ارتوزایلین آسیا در سراسر مناطق این هفته با رشد قیمت همراه بود زیرا بازار تقاضای داخلی در چین بیشتر شده و بازارهای مرتبط نیز روند مثبتی داشتند. در مبنای سی‌اف‌آر چین قیمت با 20 دلار رشد به 950 دلار/تن و در مبنای فوب کره قیمت با 5 دلار رشد به 920 دلار/تن در روز 22 اکتبر رسید. عرضه هایی بالاتر از  1000 دلار/تن فوب کره مطرح بودند اما فروشندگان عموما محموله ای برای عرضه نقدی نداشتند. منابع بازار ارتوزایلین میگفتند عرضه از کره جنوبی و هند محدود شده بود و تقاضای بازار داخلی چین قوی بود و موجب رشد بازار بود.

شرکت دولتی سینوپک چین قیمت ارتوزایلین خود را در شرق چین یکبار دیگر با 300 یوان افزایش در سطح 7200 یوان/تن تقریبا معادل 970.20 دلار/تن وارداتی اعلام کرد. این دومین افزایش 300 یوانی این شرکت از هفته قبل بود. این رشد قیمت به افزایش قیمت در بازار بالادستی در هفته جاری نسبت داده میشود و البته افزایش قیمت برق در چین. معامله گری میگفت ما این هفته هیچ تقاضایی برای ارتوزایلین نداشتیم اما قیمت ارتوزایلین واقعا بالا است و بعضا از روند نفتالین در چین ناشی میشود.

آنیدریدفتالیک روز 14 اکتبر در مبنای سی‌اف‌آر چین در طول هفته با 55 دلار رشد در 1020 دلار/تن ارزیابی شد و مبنای سی‌اف‌آر جنوب شرقی آسیا با 20 دلار رشد به 1040 دلارتن رسید.

ارتوزایلین با 20 دلار رشد هفتگی در 950 دلار/تن سی‌اف‌آر چین در روز 22 اکتبر ارزیابی شد و قیمت در بازار داخلی چین با 300 یوان رشد به 7200 یوان/تن رسید.

در سی‌اف‌آر جنوب شرقی آسیا قیمت با 22 دلار رشد در 930 دلار/تن ارزیابی شد و مبنای فوب کره با 5 دلار افزایش در 920 دلار/تن ایستاد.

فوب: FOB- سی‌اف‌آر: CFR

—————————————————————-

متانول- Methanol

با کاهش نرخ زغال در چین متانول کاهشی شد/ 22 اکتبر 2021

آسیا: متانول در بازار نقدی آسیا هفته آرامتری داشت و نوسانات بازار چین را دنبال میکرد. متانول در مبنای سی‌اف‌آر چین با 63 دلار افت هفتگی روز 22 اکتبر در 382 دلار/تن ارزیابی شد. در بازار داخلی چین متانول در شرق این کشور از اواسط هفته که دولت معیارهای خود را اعلام کرد و مانع از رشد قیمت زغال شد و گمانه زنی ها برای افت بازار آتی را بیشتر کرد، با کاهش همراه شد. این نوسانات فعالان بازار را به حاشیه راند و تنها چند عرضه با قیمت نهایی در بازار باقی ماند.

در بازار آتی در بورس کالای ژنگجو قراردادهای زغال و متانول به ترتیب با 19.3 و 4.84 درصد کاهش نسبت به هفته قبل در 1365 یوان/تن و 3263 یوان/تن ارزیابی شدند.

در کره جنوبی فروشنده ای از شاخص 510 دلاری خود عقب نشینی کرد زیرا وی اطمینان نداشت که قیمت ها در منطقه ثابت بمانند و عقبگرد نکنند. در بازار تخفیف هایی در حدود 0.5 درصد نسبت به مبنای سی‌اف‌آر کره برای محموله های ورود نوامبر وجود داشت و معاملاتی در این حدود انجام شده بود.

مذاکرات در تایوان و جنوب شرقی آسیا این هفته کم بود و فعالان ترجیح داده بودند تا اندکی اوضاع آرام شود.

در هند تمایل نسبت به محموله های نوامبر متنوع بود وانتظار میرود  فعالیت های مبادلاتی در طول فصل جشن های دیوالی که پیش رو است، کمتر شود. در این میان تولیدکنندگان خاورمیانه ای با اشفتگی بازار متانول چین تغییراتی نشان نمیدادند و بازار هند را ثابت می انگاشتند و عرضه متانول محدود و قیمت گاز مایع طبیعی در اروپا بالا بود. مذاکراتی در بازه تا 520 تا 530 در مبنای سی‌اف‌آر هند مطرح بود و معامله ای در 520 دلار/تن نهایی شد.

متانول در مبنای سی‌اف‌آر چین با 23 دلار افت در روز 22 اکتبر در 382 دلار/تن ارزیابی شد.

در بازار داخلی چین متانول با 145 یوان یا 22 دلار/تن افت در روز در 3180 یوان/تن درب تانکر ارزیابی شد و تقاضایی بیش از 3175 یوان و عرضه ای در 3185 یوان/تن در این بازار برای تحویل های فوری مطرح بود.

در شرق چین در بازار داخلی روز 22 اکتبر قیمت با 585 یوان/تن یا 90 دلار/تن افت هفتگی ارزیابی شد در حالیکه مبنای سی‌اف‌آر چین با 63 دلار افت هفتگی ارزیابی شد.

مبنای سی‌اف‌آر جنوب شرقی آسیا و سی‌اف‌آر هند به ترتیب با 5 و 8 دلار افت در روز 22 اکتبر در 535 و 550 دلار/تن ارزیابی شدند و روند بازارهای دیگر را دنبال کردند.

سی‌اف‌آر تایوان با 6 دلار افت در 535 دلار/تن ارزیابی شد.

مبنای سی‌اف‌آر کره در 525 دلار/تن متوقف ماند.

فوب: FOB- سی‌اف‌آر: CFR

—————————————————————-

ام‌تی‌بی‌ایی- MTBE

ام‌تی‌بی‌ایی با محدودیت عرضه ثابت ارزیابی شد/22 اکتبر 2021

آسیا: بازار سه متیل‌ بیوتل اتر (ام‌تی‌بی‌ایی) آسیا بدون تغییر در روز 22 اکتبر در 881 دلار/تن فوب سنگاپور ارزیابی شد زیرا عرضه محدود شده بود.

کراک بنزین نود و دو با رشد از 14.35 دلار/بشکه به 14.60 دلار/بشکه  در روز 22 اکتبر رسید. بنزین نود و دو بدون تغییر در 99.37 دلار/بشکه در روز 22 اکتبر ارزیابی شد. بنزین نود و 5 با افت از 103.01 دلار روز 21 اکتبر، در 102.92 دلار/بشکه در روز 22 اکتبر ارزیابی شد.

فاکتور ام‌تی‌بی‌ایی این هفته در 1.049 واححد استاد زیرا قیمت بنزین بیشتر شده بود. رشد اخیر نرخ ام‌تی‌بی‌ایی برای پالایشگاه ها موهبتی بود. پالایشگاهی قصد داشت در حدود 20 هزار تن از محموله نوامبر خود را بفروشد و بیشتر مذاکرات وی بصورت خصوصی انجام شده بود.

در این میان مخلوط گران بنزین انتظار داشتند شاهد بازگشت روند بازارهای بنزین و افزودنی های آن باشند زیرا قرنطینه های کرونایی در بسیاری از مناطق در حال کاهش بود. پالایشگاهی عنوان میکرد تاسیسات خود را بیشتر بر تولید نفتا متمرکز کرده تا بنزین زیرا مارجین تولید نفتا خوب است.

ام‌تی‌بی‌ایی بدون تغییر در روز 22 اکتبر در 881 دلار/تن فوب سنگاپور ارزیابی شد. فاکتو ام‌تی‌بی‌ایی در 1.049 واحد ایستاد.

فوب: FOB- سی‌اف‌آر: CFR

نظر خود را بنویسید