به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۰

گزارش تحلیلی قیمت طلا

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح سه‌شنبه 25 مه ( 4 خرداد) قیمت طلا همچنان در محدوده 1880 دلار نوسان دارد در حالی‌که مقامات فدرال رزرو آمریکا با کم اهمیت خواندن نگرانی از افزایش تورم، تقاضا برای دارایی‌های پرریسک‌تر را بهبود بخشیدند. البته تضعیف شاخص دلار مانع از افت بیشتر بهای طلا بود.

ساعت 8:40 صبح سه‌شنبه طلای نقدی با 0.13 درصد یا 2.41 دلار صعود به قیمت 1879.78 دلار در اونس مبادله می‌شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1872.49 و 1883.97 دلار بود. شاخص دلار با 0.09 درصد کاهش در سطح 89.76 واحد گزارش می‌شود.

تحلیل‌گر کارگزاری OANDA می‌گوید: “شب گذشته جو بازار به سمت صعودی تغییر کرد زیرا عده زیادی از مقامات فدرال رزرو خطر تورم را ضعیف توصیف کردند. این امر به بهبود بازار سهام و توقف رالی طلا منجر شد. سطح حمایت تکنیکی طلا در حدود 1845 دلار در اونس یعنی میانگین متحرک 200 روزه آن می‌باشد. تا زمانی که قیمت طلا بالای این سطح باشد همچنان روند صعودی به قوت خود باقی خواهد بود.”

رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس گفت که پیش‌بینی می کند نرخ تورم امسال و سال آینده بالای 2 درصد باشد اما به اعتقاد او و چند مقام دیگر بانک مرکزی آمریکا، مقدار تورم افزایش چندانی نخواهد داشت و سیاست پولی این کشور برای کنترل تورم کفایت خواهد کرد.

لازم به ذکر است که شاخص دلار بار دیگر به کمتر از 90 واحد افت کرده و این امر با حمایت از بازار طلا مانع از افت معنادار قیمت این فلز گرانبها بود. در عین حال بازده اوراق خزانه بلندمدت آمریکا به کف دو هفته ای تنزل یافته است. کاهش بازده اوراق خزانه و نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش داده و بر جذابیت آن می‌افزاید.

افزایش بهای اونس طلا در اولین روز هفته

صبح دوشنبه 24 مه ( 3 اردیبهشت) قیمت طلا در بازار‌جهانی افزایش داشت در حالی که تضعیف شاخص دلار و افزایش تورم از بازار این فلز گرانبها حمایت می‌کند.

ساعت 9 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.2 درصد یا 3.7 دلار صعود به قیمت 1884.32 دلار در اونس مبادله می‌شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1876.01 و 1886.87 دلار بود.

تحلیل‌گر DailyFX می‌گوید: “شاخص دلار آمریکا نسبتا ضعیف است و شاخص های PMI تولید و خدمات در آمریکا و اروپا احتمال افزایش تورم را در ماه های آینده بیشتر نشان می‌دهد. سقوط اخیر قیمت رمزارزها تقاضا برای طلا را به عنوان سرمایه‌گذاری جایگزین تقویت کرده است. مومنتوم صعودی طلا بسیار قوی است و احتمالا در روزهای آینده مقاومت 1900 دلار در اونس آزمایش خواهد شد.”

اخیرا یورو در مقابل دلار تقویت شده و شاخص دلار در نزدیکی کف سه ماهه قرار دارد. این امر طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزانتر کرده و بر تقاضای آن می‌افزاید.

در همین راستا صندوق سرمایه گذاری SPDR Gold Trust که بزرگترین ETF طلا در جهان است مقدار موجودی طلای خود را 0.6 درصد افزایش داد و در روز جمعه به 1042.92 تن رساند. همچنین خالص حجم موقعیت‌های خرید طلا در بورس کامکس طی هفته منتهی به 18 مه روندی فزاینده داشت.

در میان سایر فلزات گرانبها، پالادیوم با 1 درصد صعود به 2810.32 دلار و نقره با 0.4 درصد صعود به 27.64 دلار در اونس رسید. پلاتین هم 0.6 درصد رشد قیمت را تجربه کرد و به 1173.03 دلار در اونس رسید.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید