به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۰

بازار فلزات چین در هفته جاری

افزایش محموله های سنگ آهن ورودی به چین

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، در هفته منتهی به شنبه 22 مه مجموعا 83 کشتی حامل 12.48 میلیون تن سنگ‌آهن وارد بنادر اصلی چین شد. این رقم در مقایسه با هفته قبل و دوره مشابه سال قبل به ترتیب 300 هزار تن افزایش و 890 هزار تن کاهش نشان می‌دهد.

در این دوره زمانی حجم محموله‌های سنگ‌آهن خروجی از بنادر استرالیا با 1.74 میلیون تن افزایش هفتگی به 17.3 میلیون تن رسید که تقریبا تفاوتی با دوره مشابه سال قبل ندارد.

حجم محموله‌های سنگ‌آهن خروجی از بنادر برزیل از 16 تا 22 مه با 1.36 میلیون تن افزایش هفتگی به 7.03 میلیون تن رسید که 1.51 میلیون تن بیشتر از دوره مشابه سال گذشته می‌باشد.

شانگهای متالز مارکت پیش‌بینی می‌کند که در آینده نزدیک مقدار موجودی سنگ‌آهن در بنادر چین افزایش یابد زیرا کاهش قیمت فولاد سبب شده حاشیه سود فولادسازان کاهش یابد که در نتیجه انگیزه کمتری برای خرید سنگ آهن دارند.

روز دوشنبه 24 مه ( 3 خرداد) سنگ‌آهن 62 درصد در بندر کینگ دائو چین در قیمت 218.15 دلار در تن قرار داشت. در پایان معاملات روز گذشته آتی سنگ‌اهن 62 درصد در بورس کالای دالیان با 2.96 درصد یا 32.5 یوان نزول به 1064 یوان در تن رسید.

به گزارش شانگهای متالز مارکت، در هفته منتهی به 21 مه موجودی فولاد نگهداری شده در انبارهای چین با 3.85 درصد نزول به 16.78 میلیون تن رسید.

افزایش موجودی شمش سرب در چین

طی یک هفته گذشته مقدار موجودی شمش سرب در پنج منطقه اصلی چین افزایش داشت و به بالاترین سطح از مه 2015 رسید.

به گزارش شانگهای متالز مارکت، روز دوشنبه 24 مه مقدار موجودی شمش سرب نگهداری شده در پنج منطقه شانگهای، گوانگ دونگ، ژجیانگ، جیانگسو و تیانجین با 3300 تن افزایش نسبت به جمعه 21 مه به 93900 تن رسید. مقدار موجودی این فلز در مقایسه با دوشنبه هفته گذشته 8000 تن افزایش نشان می‌دهد و عملا به بالاترین سطح از ماه مه سال 2015 رسیده است.

تعمیرات دوره ای در کارخانجات سرب اولیه چین عمدتا به پایان رسیده و مقدار عرضه آنها در حال افزایش است. همچنین برخی از کارخانجات برای مدیریت مقدار موجودی نگهداری شده در کارخانه، بخشی از آن را به انبارهای عمومی منتقل کرده اند.

کاهش تقاضای صنایع پایین دستی در کنار رقابت سرب بازیافتی برای پاسخگویی به این تقاضای محدود از جمله عوامل دیگری است که افزایش موجودی سرب در چین را تشدید کرده است. در شرایط فعلی مقدار تخفیف نقدی در مقایسه با قرارداد آتی افزایش داشته و در نتیجه بسیاری از فروشندگان ترجیح می دهند فعلا موجودی خود را نگه دارند.

با توجه به اینکه مقدار فضای انبار برای نگهداری شمش سرب در مناطق جیانگسو، ژجیانگ و تیانجین به سقف ظرفیت خود نزدیک می شود، انتظار می رود مقدار موجودی تحویل شده در آینده کاهش پیدا کند.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید