به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

کاهش ۲ درصدی بهای آلومینیوم به دلیل نگرانی از کاهش تقاضا

روز جمعه 6 مه قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن بیش از 2 درصد افت داشت و به کف چهار ماهه رسید در حالی که ضمن تقویت شاخص دلار، نگرانی از کاهش تقاضای صنایع تولیدی به خصوص در چین وجود دارد. چین بزرگترین مصرف کننده آلومینیوم در جهان است.

ساعت 17 روز جمعه به وقت لندن قرارداد آتی آلومینیوم در LME با 2.54 درصد یا 74 دلار افت روزانه در سطح 2842 دلار در تن بسته شد. در این جلسه کف 2832 دلار در تن نیز آزمایش شد که پایین ترین سطح از 5 ژانویه به شمار می رود. قیمت آلومینیوم لندن از ابتدای مارس تا کنون حدود 30 درصد کاهش داشته است.

آلومینیوم کاربرد زیادی در صنایع انتقال نیرو، ساختمان و بسته بندی دارد. قیمت این فلز سبک صنعتی برای ششمین هفته پیاپی نزولی است. در ماه آوریل فعالیت صنایع تولیدی در چین کاهش داشت. در اروپا و آمریکا نیز وضعیت مشابهی گزارش می شود. به همین دلیل نگرانی هایی درباره کاهش تقاضا وجود دارد.

روز دوشنبه این هفته قرار است آمار جدید مبادلات تجاری توسط چین منتشر شود. تحلیل گران پیش بینی می کنند که رشد صادرات چین در ماه آوریل کاهش داشته باشد زیرا محدودیت های کرونا در این کشور در مقدار تولید تاثیر منفی داشت. روز چهارشنبه فدرال رزرو نرخ بهره معیار را به اندازه 0.5 درصد افزایش داد. هدف از این اقدام کنترل تورم است که به بالاترین سطح در 22 سال اخیر رسیده است. البته به اعتقاد تحلیل گران با توجه به تورم 8 درصدی در ایالات متحده، نرخ بهره 1 درصدی برای کنترل تورم کفایت نمی کند و فدرال  رزرو برای کنترل تورم می بایست اقدامات جدی تری صورت دهد. اما به دلیل نگه داشتن نرخ بهره تقریبا صفر برای مدت طولانی، سطح بدهی های خصوصی و دولتی در ایالات متحده بسیار بالا است و افزایش بهره فشار زیادی بر اقتصاد این کشور ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل بانک مرکزی آمریکا مجبور است در افزایش نرخ بهره احتیاط کند.  

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید