به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

شاخص کل در پی معاملات امروز بازار توانست با رشد 14 هزار واحدی در ارتفاع 1 میلیون و 543 هزار واحد قرار بگیرد و به موجب رشد در کلیت بازار، شاخص هموزن با رشد 3 هزارو 849 واحد عدد 426 هزار واحد را برای خود به ثبت رساند.
همانطور که انتظار می‌رفت پس از 4 روز تعطیلی بازار با هیجان مواجه بود و حال پیش‌بینی می‌شود این هیجانات برای فردا نیز ادامه‌دار باشد و از روز دوشنبه، وضعیت منطقی‌تر شود و بازار روال متعادل‌تری با برتری شاخص‌سازها پس از روزهای رنج در سهام شاخص‌ساز و رشد نمادهای متوسط و کوچک به خود بگیرند و در این میان می‌توان گروه پالایشی را لیدر بازار قلمداد کرد چرا که قیمت نفت با وجود آن که فدرال رزرو نرخ بهره را با 0.5 درصد افزایش به 1 درصد رسانده بالا مانده است و شرایط خوبی را تجربه می‌کند و در پی آن پالایشی‌ها نیز شرایط خوبی را سپری خواهند کرد. همچنین در رابطه با پالایشی‌ها باید گفت که بخشی از رشد فعلی شان به واسطه انتظارات بازار از گزارشات خوب‌شان است و اصلاحی هم اگر داشته باشند خریداران قدرتمندی هم خواهند داشت و در حال حاضر پالس منفی نداده‌اند و با توجه به افزایش قیمت نفت تا محدوده ۱۱۵ دلاری، همچنان نماد‌های پالایشگاهی جذاب هستند. در صنعت غذایی و دارویی نیز به علت خبر حذف ارز 4،200 همچنان انتظار می‌رود مورد توجه بازار بمانند اما خودرویی‌ها و بانکی‌ها به علت خبر تحریم‌ها پیش‌بینی می‌شود با افزایش عرضه مواجه باشند و درگیر اصلاح زمانی یا قیمتی شوند و مابقی بخش‌های بازار به نحوی نیست که بتوان برای صعود و فرود یک قانون کلی را بیان کرد و بیشتر تک سهم‌ها در صنایع مختلف هستند که انتظار رشد برای آن‌ها وجود دارد.
در رابطه با قیمت‌های جهانی باید افزود که نگرانی خاصی از بابت ریزش کامودیتی‌ها با وجود افزایش نرخ بهره وجود ندارد چرا که جنگ، مشکل زنجیره تأمین و تحریم روسیه ادامه دارد و از همه مهم‌تر چین برای جلوگیری از رکود اقتصادی با اعمال سیاست‌هایی باعث تحریک تقاضا کامودیتی خواهد شد.
از طرفی شرایط بازار به گونه‌ای است که با توجه به آن‌که خوش بینی‌های بازگشت به توافقات برجام در حال کمرنگ‌تر شدن است و شاهد افزایش نرخ اقلام اساسی از قبیل گندم هستیم، انتظارات تورمی در کنار نرخ دلار در حال تبدیل شدن به محرکی در جهت رشد بازار است.
در کل باید گفت قیمت‌های جهانی مناسب، رکود تورمی در سایر بازارها، نرخ دلار، انتظارات تورمی، حذف ارز ۴۲۰۰، … با توجه به عقب ماندن بورس از سایر بازارها، حکایت از این دارند که بازار شرایط رشد مستعدتری را نسبت به بازارهای موازی دارا می‌باشد.
در رابطه با بازار فردا باید گفت که با توجه به بالا بودن ارزش معاملات و روند مثبت امروز بازار و هیجانات ناشی از تعطیلات هفته گذشته مثبتی را در پیش داشته باشیم و در ادامه رها شدن بازار از انرسی 1 میلیون 500 هزار واحد دور از انتظار نباشد.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید