به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲ مهر ۱۴۰۱

چشم‌انداز بازار دوم مهرماه ۱۴۰۱

معاملات آخرین روز تابستان هم به سردی روزهای گذشته ی خود رقم خورد و منفی های بازار دست بالاتر را گرفتند که وزن آنها در معاملات روز چهارشنبه حدود ۸۰ درصد بازار بود که در نهایت باعث ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص کل و رسیدن آن به عدد یک‌ میلیون و سیصد و پنجاه و پنج هزار واحد بود .فارس با ۱۳۰۰ و کگل با هزار و ۱۰۰ واحد بیشترین تأثیر منفی را بر سرخ شدن شاخص کل داشتند. شاخص هم وزن نیز نتوانست عملکرد خوبی را از خود بر جای گذارد و ۲۲۰۰ واحد افت را تجربه کرد و به ارتفاع ۳۹۵ هزار واحد سقوط کرد. در بازار فردا باید دید که آیا مجدداً سهم های کوچک بازار مورد توجه و اقبال سهامداران قرار خواهد گرفت تا این شاخص مجدداً به سمت ۴۰۰ هزار واحد حرکت کند یا به دلیل خروج پول های متعدد از بازار حتی ممکن است تحرکی در سمت سهم های کوچکتر هم دیده نشود و نظاره گر ادامه روند نزولی بازار و این شاخص باشیم.

ارزش معاملات نیز همچنان در کف و نشان دهنده رکود در معاملات بازار می باشد که این مقدار روز چهارشنبه ۲۲۲۴ میلیارد تومان را به ثبت رسانید .حجم معاملات نیز ۱۰ و نیم میلیارد را از خود به جای گذاشت.

برآیند ورود و خروج پول از جانب سهامداران خرد به بازار نیز همانند روز گذشته خود منفی بوده و ۲۴۷ میلیارد تومان خروج پول را شاهد بودیم در این بین ۱۲۵ میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت تزریق شد .

در بازارهای موازی نیز شاهد کاهش برخی قیمت‌ها به دنبال رکود ناشی از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو می‌باشیم :
قیمت طلا و نرخ دلار توافقی از مثال های بارز ریزش های ناشی از رکود می باشد.
در رابطه با قیمت نفت نیز ایران آمادگی خود را برای کاهش قیمت نفت در مورد مقابله با فروش فزاینده روسیه به چین اعلام کرده است که این اعلام آمادگی می تواند شوک های منفی را به قیمت نفت در روزهای آتی وارد سازد .
اما در میان همه این افت ها و ریزش‌های قیمت شاهد رشد قیمت اوره همگام با جهش قیمت خوراک آن می باشیم.
و در پایان در رابطه با چشم انداز بازار روز آینده به دنبال افزایش ۷۵. درصدی نرخ بهره توسط آمریکا و وقوع احتمالی رکود در بازار کامودیتی ها و کامودیتی محور بودن بازار سرمایه در کشورمان و همچنین تعطیلات در پیش رو که باعث کم رمق تر شدن ارزش معاملات خواهد شد بازاری با برتری عرضه ها نسبت به تقاضا ها را متصور خواهیم بود.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید