به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲ مهر ۱۴۰۱

تصویب ۰.۷۵ درصد رشد نرخ بهره دلار و نزول بازار طلا

صبح پنجشنبه 22 سپتامبر ( 31 شهریور) قیمت طلا در بازار جهانی همچنان نزولی است. به دنبال اعلام 0.75 درصد افزایش نرخ بهره دلار توسط فدرال رزرو آمریکا، شاخص دلار با 0.92 درصد صعود به 111.65 واحد رسید. بانک مرکزی آمریکا تصمیم دارد به روند افزایش نرخ بهره دلار در گام های بلند ادامه دهد و همین امر از جذابیت طلا به عنوان یک دارایی بدون بهره می کاهد.

ساعت 10 صبح پنجشنبه هر اونس طلا با 0.87 درصد یا 14.6 دلار نزول به 1658.7 دلار رسید. دامنه نوسان قیمت طلا تا این ساعت بین 1656.88 و 1673.91 دلار بود. شاخص دلار آمریکا از قله قبلی خود عبور کرده و با 0.92 درصد صعود در سطح 111.65 واحد قرار دارد.

تحلیل گر DailyFX می گوید: “صحنه پردازی انجام شده توسط کمیته بازار باز فدرال آمریکا نشان می دهد که هنوز جای زیادی برای افزایش بیشتر نرخ بهره دلار وجود دارد و چنین فضایی از بازار طلا حمایت نمی کند.” به اعتقاد وی تثبیت طلا زیر 1650 دلار می تواند کاهش بیشتر قیمت این فلز گرانبها را تا 1600 دلار به دنبال داشته باشد و در این صورت آزمایش سطوح زیر 1600 دلار در کوتاه مدت محتمل خواهد بود.

روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره دلار را برای سومین ماه پیاپی به میزان 0.75 درصد افزایش داد. رئیس فدرال رزرو گفت که کاهش تورم هدف اصلی این نهاد است.

تحلیل گر ارشد کارگزاری OANDA می گوید: ” رویکرد فدرال رزرو در جهت افزایش نرخ بهره باعث شده که افق اقتصادی ضعیفی را متصور باشیم و این می تواند در بلندمدت تقاضای خوبی برای طلا ایجاد کند. اگر تورم کنترل نشود احتمالا بازار طلا همچنان زیر فشار خواهد بود اما فعلا ممکن است قیمت طلا در سطوح فعلی تا حدودی تثبیت شود.”

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید