به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

پیش بینی تداوم روند صعودی بازار آلومینیوم در چین

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، در هفته پایانی سال چینی موجودی آلومینیوم در بازار داخلی این کشور در محدوده 725 هزار تن قرار داشت که در مجموع حدود 300 هزار تن طی هفت هفته پیاپی افت داشته است. این روند سریع کاهش موجودی ها تا حدودی به خاطر کاهش ظرفیت تولید این کشور در سال 2021 می باشد.

از سوی دیگر با توجه به بسته شدن پنجره واردات، مقدار شمش آلومینیوم خریداری شده از بازارهای خارجی نیز کاهش زیادی داشت. در چنین شرایطی تقاضای قوی برای آلومینیوم در چین باعث شد که کل موجودی های آلومینیوم در این کشور افت قابل توجهی داشته باشد.

به گزارش شانگهای متالز مارکت انتظار می رود مقدار افزایش موجودی ها در جریان تعطیلات سال نو این کشور کمتر از 450 هزار تن باشد که پایین ترین رقم در پنج سال گذشته محسوب می شود. به این ترتیب پیش بینی می شود پس از پایان تعطیلات هم بازار آلومینیوم چین از حمایت خوبی برخوردار باشد.

در بازار خارجی هم در میان مدت محدودیت های تولید همچنان از قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن حمایت خواهد کرد. همچنین انتظار می رود عرضه آلومینیوم داخلی چین بیش از 100 هزار تن در ماه کاهش داشته باشد. به عبارت دیگر افزایش موقت موجودی ها در طول تعطیلات سال نو، در میان مدت به سرعت جای خود را به کاهش موجودی خواهد داد. در این شرایط پیش بینی می شود پرمیوم نقدی نسبت به قرارداد آلومینیوم در بورس آتی شانگهای (SHFE) پایدار باشد که این امر از کمبود عرضه شمش آلومینیوم پس از تعطیلات حکایت خواهد داشت. شانگهای متالز مارکت پیش بینی می کند که بهای آلومینیوم پس از تعطیلات سال نو چین از سقف 22 هزار یوان در تن عبور کند.

منبع: metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید