به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

پیش بینی افزایش تقاضای فولاد در صنایع خودروسازی

فلزات اساسی

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، به گفته مدیران اجرایی شرکت US Steel انتظار می رود در سه ماه دوم 2022 تقاضای قطعه سازان و خودروسازان برای فولاد افزایش پیدا کند.

گرچه تا اینجای سال قیمت محصولات فولادی تخت روند نزولی را دنبال می کرد اما US Steel پیش بینی می کند که سفارش صنایع خودروسازی، لوازم خانگی و بسته بندی تدریجا افزایش یابد. این فولادساز مستقر در پیتزبورگ در بخش تولید کلاف گرم و عملیات خود در اروپا با چالش های زیادی مواجه است اما مدیر اجرایی این شرکت می گوید: ” شرایط بنیادی برای یک ابرچرخه همچنان پا بر جا است” و در نتیجه تقاضا و سودآوری کلی برای تولیدکنندگان مناسب خواهد بود. “اگرچه بازارها فعلا در حال اصلاح هستند اما وضعیت کلان مناسب است.”

شرکت US Steel در گزارش 12 ماهه خود بار دیگر بر سرمایه گذاری روی کارخانجات فولاد کوچک تاکید کرد اما انتظار می رود در سه ماه اول سال این بخش از کسب و کار موقتا با کاهش حجم فروش مواجه باشد. برای مثال بخش فولاد Big River فعلا آسیب پذیری بیشتری به کاهش تقاضا برای کلاف گرم فولادی دارد.

در ماه سپتامبر شاخص روزانه فست مارکتس برای قیمت کلاف گرم فولادی بر مبنای فوب کارخانه در ایالات متحده به قله تاریخی 98 دلار در هر صد پوند (1960 دلار در تن) رسیده بود. اما این قیمت تا پایان سال به 77 دلار در صد پوند کاهش یافت. این شاخص روز پنجشنبه 27 ژانویه معادل 62.90 دلار در صد پوند محاسبه شد.

متوسط قیمت فروش فولاد نورد تخت برای شرکت US Steel در سه ماه چهارم سال گذشته 1432 دلار در تن بود. این شرکت پیش بیینی می کند که در سال 2022 متوسط قیمت فروش محصولاتش بالاتر از میانگین سال 2021 باشد زیرا قراردادهایی با قیمت ثابت بر مبنای قیمت های سال گذشته دارد که  به سودآوری سال جاری کمک خواهد کرد.

منبع:amm

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید