به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

پیش‌بینی بازار ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، بازار برای امروز حرف خاصی نداشت و گواه آن بود که دیگر نفسی برایش باقی نمانده از آن طرف هم نقشه راهی برای صعود جهت شکستن ترند نزولی در دست ندارد، به عبارتی از بلا تکلیفی رنج می‌برد.
در حال حاضر چیزی که بازار با آن دست و پنجه نرم می‌کند موضوع برجام و دلار است. با وجود تمام مباحث منطقی و اقتصادی بر سر نرخ دلار، چشم بازار بنا به تصمیمات دولت و گنگ بودن سیاست‌هایش ترسیده و طبیعی است که به رفتار غیرمنطقی‌‌اش سرمایه‌گذار وزن بدهد آن هم در شرایطی که وضعیت بازارهای جهانی و گزارشات شرکت‌ها و سودآوری در مقطع خوبی قرار دارند و بازار همه وقایع از جمله کاهش نرخ ارز را پیش‌خور کرده است. از طرفی مدت رسیدن به نتیجه قطعی در مورد برجام مشخص نیست برای همین هم سهامداران در هاله‌ای از ابهام برای نرخ ارز و اثر آن روی شرکت‌ها رو به رو هستند و ترجیح می‌دهند تا زمانی که تبعات قطعی احیای برجام بر تابلو نشیند و سیاست دولت در رابطه با نرخ دلار روشن نشده نظاره گر باشند. دراین وضعیت پیشنهاد می‌شود برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری از صندوق‌‌های درامد ثابت تا مشخص شدن وضعیت بازار بهره برد . البته این را هم باید گفت که با خبر توافق دارایی‌های موازی جذابیت خود را از دست می‌دهند، در نتیجه این موضوع می‌تواند برای بازار سرمایه جذابیت ایجاد کند.
در این حین پروسه اعتماد و برگشت پول حقیقی یک پروسه یک شبه ودو روزه نیست و زمان‌بر است. بازار حدود یکسال و نیم است که روند نزولی به خود گرفته و شرایط اسفناکی را سپری می‌کند لذا بسیاری افراد وارد بازارهای جهانی شده و طعم آن بازار رو چشیده‌اند و حتی اگر در ضرر هم باشند کماکان با توجه به جذابیت‌هایش باقی می‌مانند اما در بازار ایران که چند صد در صد ضرر کرده اند چه مدت باید صبر کرد تا ضررها جبران شود! تازه با تحمل ریسک‌های ریز و درشت، لذا ورود پول حقیقی و رشد بازار به این راحتی رقم نمی‌خورد.
در مورد وضعیت بازار فردا باید به معاملات امروز و نرخ دلار اشاره کرد، این بازار فروشنده حقیقی بزرگی دیر ندارد اما حقوقی‌ها طوری عمل می‌کنند تا جو ترس در بازار باقی بماند و از آنجا که نرخ دلار وارد کانال 25 هزار تومان شده است خود می‌تواند موجب ایجاد یک جو روانی و فشار فروش در بازار فردا گردد و در طرف مقابل با توجه به خبر مبنی بر معافیت مالیاتی از تسعیر ارز بانک‌ها و روند مذاکرات می‌توان بازار متعادلی را برای فردا پیش‌بینی کرد.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید