به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۱۵ فروردین ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۱۶ فروردین ۱۴۰۰

بازار امروز در پی روند صعودی چند روز اخیر حدود 7 هزار واحد پیشروی کرد و به ارتفاع 1 میلیون و 468 هزار واحد رسید تا فاصله خود با کانال 1 میلیون و 500 هزار واحد را کمتر از گذشته کند. امروز نیز همانند دیروز شاهد رکورد زنی ارزش معاملات خرد بودیم که به عقیده کارشناسان نشان ‌دهنده بازگشت اعتماد است. در واقع این اتفاق باعث ایجاد امیدواری شده چرا که ارزش معاملات خرد یکی از سیگنال‌های مورد استفاده کارشناسان جهت ورود به بازار می‌باشد، به نحوی که تحلیل‌گران مرز 6 همتی را سدی می‌دانند، از طرفی دیگر در روزهای متعادل رو به منفی این فاکتور بالا به ثبت رسیده و خروج پول حقیقی از صندوق‌های با درآمد ثابت تاکنون ادامه داشته و در صورت امتداد این شرایط می‌توان به روند کلی و صعودی بازار امیدوار بود.
از سویی بازار امروز بعد از رشد روزهای اخیر، با افزایش قابل توجه عرضه مواجه شد. این امر باعث شد بازار کمی به عقب بنشیند و هر چند که بعضی از فروش‌ها احساسی و به صورت رنجی بود و باعث خروج پول حقیقی شد چراکه افراد گمان می‌کنند بازار در حال خالی کردن است اما باید این را دانست که تداوم روند صعودی فعلی نیاز به تجدید قوا دارد و با توجه به قیمت‌های جهانی و فصل مجامع و گزارشات 12 ماهه خوب پیش رو احتمال تحقق این امر می‌رود.
همچنین باید این را در نظر گرفت که این بالا رفتن تا کجا پیش می‌رود و با توجه به شرایط ویژه بین المللی و داخلی نمی‌توان چشم انداز خیلی بلند مدتی دقیقی برای بازار در نظر گرفت. به علاوه همان‌طور که در گزارش پیش بینی بورس روزهای گذشته گفته شد نزدیکی فصل مجامع بر رشد تقاضا مؤثر است و از عوامل رشد قیمت‌ها در بازار است. با این وصف انتظار می‌رود روند صعودی بازار در میان مدت ادامه داشته باشد. با این اوصاف، فولادی‌ها مخصوصا فلزات رنگی با توجه به تثبیت قیمت‌های جهانی در صورت تقسیم سود بالاتر می‌توانند بالاتر هم بروند یا صنایع با ارز 4200 که در صورت افزایش نرخ ‌های به موقع می‌توانند سود خوبی را در سال جدید شناسایی کنند.
در رابطه با شاخص کل باید گفت که احتمال اصلاح وجود دارد اما روند کلی کماکان صعودی است و پیش‌بینی می‌شود نهایتا به تارگت‌های بالاتر مانند 1.58 میلیون واحدی هم برسد و ممکن است در مسیر خود چند روزی در همین حوالی استراحتی داشته باشد.
در رابطه با شاخص هم وزن هم باید گفت که اندیکاتور RSI در محدوده اشباع خرید قرار دارد که نشان دهنده برتری خریداران است اما شاخص در ناحیه‌ای قرار دارد که احتمال می‌رود توقف و استراحتی برای رسیدن به محدوده 389 هزار واحد را داشته باشد. لذا برای بازار فردا انتظار داریم با توجه به روند بازار امروز، در شروع بازار کاهش ارزش را داشته باشیم اما با توجه به ارزش معاملات خرد حضور خریداران رفته رفته پر رنگ شود و بازار به تعادل برسد.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید