به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۱۵ فروردین ۱۴۰۱

افزایش بازده اوراق خزانه و تضعیف بازار طلا

صبح دوشنبه 4 آوریل ( 15 فروردین) قیمت طلا در بازار جهانی کمی کاهش داشت در حالی که به دنبال گزارش قوی از بازار کار آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره دلار توسط فدرال رزرو بیشتر شده و به همین دلیل بازده اوراق خزانه این کشور روندی صعودی پیدا کرد. البته تداوم بحران اوکراین و بحث تحریم های بیشتر علیه روسیه از قیمت طلا حمایت می کند.

ساعت 10:35 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.32 درصد یا 6.09 دلار نزول به قیمت 1918.98 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1916.30 و 1926.81 دلار بود.

تقویت شاخص دلار از جذابیت طلا برای دارندگان سایر ارزها می کاهد و در عین حال افزایش بازده اوراق خزانه هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد. تحلیل گر ارشد کارگزاری OANDA می گوید: “گرچه جنگ در شرق اروپا تا حدودی از بازار طلا حمایت کرده و مانع از افت بهای آن می شود، اما واضح است که فعلا افزایش بازده اوراق خزانه و تقویت دلار تاثیر بیشتری بر بازار طلا دارد.”

شاخص دلار هفته جدید را قوی آغاز کرد و بازده اوراق خزانه ایالات متحده صعودی بود. گزارش ماهانه وضعیت اشتغال در ایالات متحده بهتر از انتظارات اعلام شد و در این شرایط احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو بیشتر است. سرمایه گذاران منتظر هستند که جزئیات نشست ماه مارس فدرال رزرو در روز چهارشنبه این هفته منتشر شود. در این گزارش بحث درباره افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره دلار اهمیت زیادی دارد.

روز یکشنبه وزیر دفاع آلمان گفت که اتحادیه اروپا باید موضوع ممنوعیت واردات گاز از روسیه را مورد بحث قرار دهد. اخیرا مقامات اوکراینی و اروپایی روسیه را به جنایت جنگی متهم کردند.

تحلیل گر تکنیکال رویترز معتقد است که با توجه به شکسته شدن حمایت 1924 دلار، احتمال افت بیشتر قیمت طلا تا محدوده 1898 دلار در اونس وجود دارد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید