به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
جمعه, ۳۱ تیر ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار یکم مردادماه ۱۴۰۱

شاهد روند تکراری بازار در این روزها می باشیم:
چند روز منفی پر قدرت و یا متعادل و یک روز نمایانگر مثبت شاخص آن هم کم رمق .
در آخرین روزهای برگزاری مجامع شرکتها که بسته شدن نماد آنها را در بازار که منجر به افت شدید ارزش معاملات و حجم معاملات را به دنبال داشته است ، شاهد بازاری side و اصطلاحاً بدون جهت می باشیم. در این حین فعالین بازار از خرید دست نگه داشته تا به دنبال بازگشایی نمادها و اتمام سردرگمی ها به طراحی استراتژی های خود و پیاده سازی آنها بپردازند.
تیرماه نیز بدین شکل به پایان رسید در حالی که بر خلاف انتظارات، نکته مثبتی برای عرضه به سهامداران به همراه نداشت. اما مرداد ماه به دنبال تکاپو در اخبار و گزارش‌های کدالی می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات مثبت و خوش‌بینی های پیش‌رو در زمینه معاملات و رشد بازار باشد که زمینه ساز آن ورود جریان قابل توجه نقدینگی به این بازار می باشد وگرنه گزارش های سه ماهه تنها می‌تواند از ریزش های بیشتر بازار جلوگیری کند و نه بیشتر.
باید توجه داشت که این فراز و فرود ها جزء لاینفک بازار بوده و چالش، مدت زمان اصلاح و نقطه بازگشت بازار می باشد و البته مهمتر از آن بیان این نکته می باشد که در هر نقطه زمانی کدام بازار برای سرمایه گذاری مناسب تر می‌باشد. خلاصه اینکه بازار سرمایه در چند ماه اخیر ساز مخالف زده است و علیرغم تورم شکل گرفته که باعث افزایش تقریباً تمامی قیمت ها در بسترهای مختلف شده است روند کاهشی و در بهترین حالت خنثی را در پیش گرفته است .


در حال حاضر با دو سیگنال با جنس های متفاوت روبرو هستیم یکی از جنس قیمت‌های جهانی و دیگری از جنس نرخ بهره بانکی:


قیمت های جهانی در گروه نفت و متانول افزایش ، فلزات اساسی متعادل منفی و در گروه فلزات گرانبها طلا اما به دنبال افت اخیر رنگ مثبت به خود گرفته است. در بازار رمز ارز ها هم شاهد سبزرنگی بازار آنها و روند صعودی بیت کوین که به تازگی به کانال ۲۳ هزار دلاری وارد شده است می باشم که این اطلاعات بیان شده نوید بازار با جو متعادل مثبت را برای ما به ارمغان خواهد آورد
اما آنچه نگران کننده می باشد سیگنال دوم که حاکی از افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا به میزان ۰.۵ می باشد را به همراه دارد که نشان از ادامه دار بودن تلاش سیاستگذاران در جهت ادامه روند مهار تورم را بیان می کند که می تواند اثر منفی بر روند قیمت های جهانی و به تبع آن بازار سرمایه را به همراه داشته باشد که باید دید تاثیر همزمان این دو سیگنال بر بازار چه می باشد

اما به طور کلی برای روز آتی، بازاری با جو حکمفرمای متعادل منفی برای ابتدای کار پیش بینی می‌کنیم که رفته رفته از حجم عرضه های آن کاسته شده و به طرف تقاضای آن افزوده می‌شود که در نهایت به بازار متعادل رو به مثبت ختم خواهد شد.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید