به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۸ اسفند ۱۴۰۰

معاملات پر نوسان طلا در واکنش به جنگ اوکراین

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، روز جمعه قیمت طلا در بازار جهانی بیش از 1 درصد افت داشت در حالی که حمله روسیه به اوکراین نوسانات زیادی در بازار فلزات گرانبها ایجاد کرده است.

در پایان معاملات روز جمعه 25 فوریه ( 6 اسفند) طلای نقدی با 1.03 درصد یا 19.72 دلار نزول به 1889.18 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت بین 1881.53 و 1926.11 دلار بود.

تحلیل گر کامرزبانک می گوید: “به نظر من کاهش قیمت طلا دلیل خاصی ندارد. این ریسک وجود دارد که شدت درگیری ها در اوکراین افزایش پیدا کند و در نتیجه افت قیمت طلا تنها یک اصلاح مقطعی باشد.” به اعتقاد او برخی از فعالان بازار بر این باورند که تحریم های غرب علیه روسیه به اندازه کافی قوی نیست.

روز پنجشنبه در واکنش به حمله نظامی روسیه به اوکراین قیمت طلا با بیش از 3 درصد جهش به قله 1973.96 دلار رسید. از آن زمان تا کنون بیش از 90 دلار افت قیمت را شاهد هستیم.

مدیر بخش فلزات اساسی در شرکت High Ridge Futures می گوید: ” صعود پر سرعت طلا با سقوط سریع آن ادامه پیدا کرد و به نظرم بخش زیادی از این فراز و نشیب به تحلیل های تکنیکال مربوط می شود.” صعود بازارهای سهام در جهان عامل دیگری بود که بازار طلا را تحت فشار قرار داد.

تحلیل گر بانک بین المللی چین می گوید: ” ریسک های موجود در بازار و تقاضا برای دارایی های کم ریسک همچنان از بازار طلا حمایت خواهد کرد. اما با توجه به بحث افزایش نرخ بهره دلار در ماه مارس مقدار صعود طلا محدود شده است.”

در میان سایر فلزات گرانبها پالادیوم با 1.3 درصد نزول به 2372.19 دلار در اونس رسید. این فلز گرانبها روز پنجشنبه به قله 2711.18 دلار رسیده بود که بالاترین سطح از ژوئیه محسوب می شود. نقره با 0.6 درصد نزول به 24.04 دلار در اونس رسید.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید