به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۱

طرح تحریم واردات طلای روسیه و افزایش بهای طلا

صبح دوشنبه 27 ژوئن (6 تیر) قیمت طلا در بازار جهانی افزایش داشت در حالی که برخی از کشورهای غربی قصد دارند واردات طلا از روسیه را بطور رسمی تحریم کنند. انتشار این خبر به افزایش تقاضا و رشد بهای طلا در بازار جهانی کمک کرد.

ساعت 11 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.48 درصد یا 8.78 دلار صعود به 1836 دلار در اونس رسید. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1824.03 و 1836.91 دلار بود.

تحلیل گر ارشد کارگزاری OANDA می گوید: “به نظر می رسد که تحریم واردات طلای روسیه توسط اعضای گروه 7 باعث شده در کوتاه مدت جلسه معاملات آسیا حمایت خوبی را برای طلا شاهد باشد. اما به نظر من این امر در عمل اتفاق نخواهد افتاد و بعید می دانم تغییر ساختاری در عرضه و تقاضای طلا و تاثیر ماندگاری را بر قیمت ها شاهد باشیم.”

روز یکشنبه چهار کشور از اعضای گروه 7 برای ممنوعیت واردات طلای روسیه اقدام کردند تا از این طریق فشار بیشتری بر روسیه وارد کنند. مدیر شرکت سرمایه گذاری SPI می گوید: “این سرفصل خبری به سرعت هضم می شود و به زودی بازار طلا بار دیگر به کشمکش میان افزایش نرخ بهره و احتمال وقوع رکود اقتصادی برمی گردد. افزایش بهره فاکتوری منفی برای طلا است در حالی که وقوع رکود اقتصادی می تواند به افزایش بهای طلا کمک کند.”

روز جمعه دو نفر از اعضای بانک مرکزی آمریکا گفتند که با افزایش سریع نرخ بهره موافق هستند هر چند که آمار تازه اقتصادی باعث شده برخی از سرمایه گذاران احتمال کاهش تورم را مورد تاکید قرار دهند. تحلیل گر کارگزاری OANDA می گوید: “در مجموع فعلا طلا در دامنه 1780-1880 دلار گیر کرده و می بایست شاخص دلار تغییر قابل توجهی به سمت بالا یا پایین داشته باشد تا طلا بتواند از این محدوده خارج شود.”

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید