به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

صعود ۱ درصدی طلا پس از نشست فدرال رزرو آمریکا

صبح پنجشنبه بازار جهانی طلا روندی صعودی دارد. در نشست روزهای سه شنبه و چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره دلار تصویب شد و به این ترتیب بهره صندوق های فدرال آمریکا از 0.5 درصد به 1 درصد افزایش پیدا کرد. اما این افزایش نرخ بهره بطور کامل در قیمت ها لحاظ شده بود و از این جهت تقویت بازار طلا را شاهد هستیم.

ساعت 9:20 صبح پنجشنبه طلای نقدی با 0.33 درصد یا 6.22 دلار صعود به 1900.33 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1864.10 و 1902.70 دلار بود.

افزایش نرخ بهره باعث می شود که بازده اوراق خزانه آمریکا تقویت شود و این موضوع فاکتور منفی برای دارایی های بدون بهره مانند طلا است. طلا که به عنوان سپری در مقابل تورم استفاده می شود اکنون برای سومین جلسه پیاپی صعودی بوده و بهترین روند مثبت خود از اواسط آوریل را تجربه می کند.

روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره معیار را به اندازه نیم درصد افزایش داد که کاملا با پیش بینی بازار تطابق داشت. فدرال رزرو قصد دارد با کاهش سیاست های انبساطی غول تورم را که در این کشور بیدار شده کنترل نماید.

فعالان بازار پیش بینی می کنند که به دلیل مشکلات اقتصادی و ریسک های مختلفی که در فضای فعلی جهان وجود دارد، فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره رویکرد چندان تهاجمی نداشته باشد. به همین دلیل تقاضای طلا بهبود داشته و رالی صعودی آغاز شده است.

در کنفرانس خبری رئیس فدرال رزرو، وی به صراحت احتمال افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره در جلسات آینده را رد کرد. این موضع گیری باعث شد شاخص دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا کاهش یابد و بازار طلا تقویت شود.

نقره با 0.9 درصد صعود به 23.17 دلار رسید. پالادیوم و پلاتین به ترتیب با 0.9 و 1 درصد در سطوح 2275.92 و 1001.42 دلار معامله شدند.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید