به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۱۷ فروردین ۱۴۰۱

رشد بهای طلا با احتمال تحریم های بیشتر علیه روسیه و تورم بالاتر در جهان

در معاملات بعد از ظهر دوشنبه قیمت طلا در بازار جهانی افزایش داشت در حالی که انتظار می رود کشورهای غربی تحریم های بیشتری علیه روسیه وضع نمایند. برخی از مقامات اروپایی از تحریم واردات گاز روسیه هم صحبت می کنند. این اقدام می تواند هزینه های تولید و تورم بالاتری را به دنبال داشته باشد که فاکتور مثبتی برای طلا است. اما در مقابل تقویت دلار در مقابل یورو و افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا مانعی برای رشد بازار طلا می باشد.

ساعت 11:50 صبح سه شنبه طلای نقدی با 0.06 درصد یا 1 دلار نزول در سطح 19030.39 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1926.64 و 1933.86 دلار بود.

تحلیل گر ارشد شرکت RJO Futures می گوید که به دلیل جنگ اوکراین و شیوع کرونا در چین احتمالا تورم بالاتر و کاهش میزان حمل و نقل کالاها را شاهد باشیم.

سرمایه گذاران همچنین منتظر هستند که جزئیات نشست فدرال رزرو برای ماه مارس در روز چهارشنبه این هفته منتشر شود. اگر در این گزارش به رشد سریع تر و 0.5 درصدی نرخ بهره در ماه های آینده اشاره شده باشد ممکن است افزایش بیشتر بازده اوراق خزانه و کاهش بهای طلا اتفاق بیافتد.

طلا حساسیت زیادی به نرخ بهره دلار دارد زیرا بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش داده و از جذابیت آن می کاهد. اخیرا اوکراین مدعی شد که روسیه مرتکب جنایت جنگی شده و در واکنش به این ادعا کشورهای غربی از احتمال تحریم های بیشتر از جمله تحریم واردات انرژی از این کشور صحبت کردند. در صورت تحقق این امر قیمت انرژی در اروپا رشد فزاینده ای خواهد داشت که به دنبال آن تورم بیشتر در همه بخش های اقتصادی قابل پیش بینی است.

منبع: reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید