به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

بهبود جزئی طلا پس از نزول به کف ۱ ماهه

صبح سه شنبه 26 آوریل ( 6 اردیبهشت) قیمت طلا در بازار جهانی پس از سقوط مقطعی به زیر 1900 دلار، مقداری تقویت شد. شاخص دلار از قله های دو ساله خود عقب نشینی کرده و این موضوع فرصتی برای بهبود بازار طلا فراهم کرد.

ساعت 9:45 صبح سه شنبه طلای نقدی با 0.15 درصد یا 2.92 دلار صعود به 1902.62 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1895.70 و 1905.22 دلار بود.

در جلسه روز گذشته شاخص دلار به قله دو ساله رسید و فشار نزولی بر بازار طلا را تشدید کرد. تقویت دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزها گرانتر می کند. اما بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا همچنان صعودی است که به همین دلیل صعود طلا به عنوان یک دارایی بدون سود ثابت را محدود می کند. تحلیل گر ارشد کارگزاری OANDA می گوید: “مقداری حمایت در بازار آسیا دیده می شود زیرا چین مقدار ذخیره مورد نیاز ارزهای خارجی برای بانک های محلی را کاهش داده و از یوان حمایت کرده است.”

روسیه اعلام کرده که نباید خطر جنگ هسته ای را نادیده گرفت. روسیه گفت که هدف این کشور کاهش ریسک جنگ اتمی است و هشدار داد که همه تسلیحات متعارف غربی که وارد اوکراین شود اهداف نظامی مشروع خواهد بود.

در شرایط عدم اطمینان سیاسی، اقتصادی و ژئوپلیتیک طلا به عنوان ابزاری برای حفظ ارزش پول کاربرد دارد. قیمت نقره با 0.8 درصد بهبود به 23.79 دلار در اونس رسید. پلاتین با 1.1 درصد صعود در 930.87 دلار و پالادیوم با 2.8 درصد بهبود در 2203.25 دلار در اونس معامله شد.

روز دوشنبه قیمت پالادیوم حدود 13 درصد افت داشت و به پایین ترین سطح از اواخر ماه مارس رسید زیرا محدودیت های کرونا در چین باعث شده که سرمایه گذاران نسبت به کاهش تولید خودرو و در نتیجه افت تقاضا برای پالادیوم ابراز نگرانی کنند.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید