به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

بهای جهانی طلا در قله یک هفته ای

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح دوشنبه 7 فوریه ( 18 بهمن) قیمت طلا در بازار جهانی نسبتا صعودی است در حالی که فشارهای تورمی و افزایش بهای نفت خام باعث شده اثر رالی بازده اوراق خزانه آمریکا خنثی شود. نزول بازار سهام در آمریکا عامل دیگری است که از قیمت طلا حمایت می کند.

ساعت 10:20 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.07 درصد یا 1.31 دلار صعود به قیمت 1809.30 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1806.13 و 1813.54 دلار بود.

مدیر شرکت سرمایه گذاری SPI می گوید: “فعلا مهمترین عنصر تورم قیمت نفت خام است که فراتر از مشکلات مربوط به زنجیره عرضه می رود. این مساله هر چقدر که نرخ بهره را بالا ببریم همچنان باقی می ماند. طلا تا حدودی موضع تدافعی گرفته و باید بدانیم که احتمال افزایش بیشتر تورم وجود دارد.”

صبح دوشنبه قیمت نفت خام صعودی است و نفت خام برنت به بالاترین سطح از اکتبر 2014 رسیده است. قرار است روز پنجشنبه این هفته آمار جدید تورم در آمریکا منتشر شود. تورم بالاتر می تواند انگیزه فدرال رزرو برای بالا بردن سریع تر نرخ بهره را افزایش دهد به خصوص که تعداد مشاغل غیرکشاورزی جدید در آمریکا طی ماه گذشته 467 هزار واحد افزایش داشت و بیشتر از انتظارات بود.

طلا عموما به عنوان سپری در مقابل تورم و برای گرفتن پوشش در مقابل کاهش ارزش پول و همچنین ریسک های ژئوپلیتیک کاربرد دارد اما در عین حال این فلز گرانبها حساسیت زیادی به رشد نرخ بهره دارد زیرا بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد.

تداوم تنش ها میان روسیه و غرب بر سر مساله اوکراین عامل دیگری است که از بازار طلا حمایت می کند. روز شنبه دو نفر از مقامات آمریکایی گفتند که روسیه 70 درصد از نیروهای لازم برای اشغال اوکراین را در محل های مناسب مستقر کرده است.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید