به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

افزایش تولید مس جهان در ماه ژانویه

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، اطلاعات بدست آمده از رصد ماهواره ای کارخانجات مس در جهان نشان می دهد که مقدار تولید کارخانجات ذوب مس در ژانویه امسال به بالاترین سطح در 13 ماه گذشته رسید. بسیاری از کارخانجات چینی سطح تولید خود را بالا برده اند تا آمادگی کافی را برای پاسخگویی به افزایش تقاضای فصلی برای ساخت و ساز داشته باشند.

شرکت کارگزاری Marex از طریق خدمات تحلیل ماهواره ای SAVANT که  با همکاری Earth-i در سال 2019 تاسیس کرد می گوید که تعداد کارخانجات ذوب مس غیرفعال در جهان به پایین ترین سطح از فوریه 2018 رسیده است.

رئیس بخش تحلیل داده ها در این شرکت می گوید: “شروع قوی برای امسال در زمینه فعالیت کارخانجات ذوب تحت رصد SAVANT با مشاهدات ما از بازار فیزیکی مطابقت دارد و نشان می دهد که زنجیره عرضه با افزایش تولید سعی دارد تقاضای قوی صنایع پایین دستی را پاسخ دهد.”

Earth-i در زمینه داده های زمین فضایی فعالیت دارد و 94 کارخانه ذوب مس یعنی بالغ بر 80 تا 90 درصد از کل تولید جهان را از طریق ماهواره رصد می کند. این داده ها سپس به مدیران صندوق های سرمایه گذاری، معامله گران و معادن فروخته شده و به صورت ماهانه در قالب شاخص فعالیت کارخانجات ذوب مس در جهان منتشر می شود. در ژانویه امسال شاخص پراکنش جهانی آن به 55.1 افزایش یافت. یک ماه قبل این شاخص 51.6 بود.

در شاخص پراکنش، نمره 50 نشان می دهد که کارخانجات ذوب در سطح متوسط 12 ماه گذشته فعالیت دارند. همچنین یک شاخص دیگر ارائه می شود که درصد کارخانجات ذوب فعال را نشان می دهد. در ژانویه امسال تنها حدود 12 کارخانه ذوب غیر فعال وجود داشت. همانطور که مشاهده می کنید در ژانویه امسال شاخص ظرفیت غیرفعال جهان کاهش قابل توجهی داشت که این امر از افزایش تولید مس حکایت دارد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید