به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۰

امکان خرید بیلت روسیه توسط مشتریان ترکیه و مصر

با وجود انواع تحریم های وضع شده توسط اتحادیه اروپا، آمریکا و انگلیس علیه روسیه، بیلت تولید روسیه برای مشتریان ترکیه و مصر قابل خرید می باشد.

به گزارش فست مارکتس عرضه های جدید کارخانجات و معامله گران روسی بیشتر روی بازارهای ترکیه و مصر تمرکز دارد. اما از نظر قیمتی این عرضه کنندگان موضع واحدی ندارند در نتیجه قیمت عرضه ها از بازار به بازار و از فروشنده به فروشنده تفاوت بسیار دارد.

عدم شفافیت درباره وضعیت حمل و نقل دریایی و عدم حضور بیشتر شرکت های کشتیرانی بین المللی در منطقه دریای سیاه همراه با افزایش بهای تمام شده سوخت و بیمه باعث شده که ارزیابی قیمت فوب دشوار باشد زیرا بیشتر فروشنده ها محصول خود را بر مبنای cfr عرضه میکنند.

یکی از معامله گران گفته که بیلت شرکت AESW توسط کارخانه به قیمت 850 دلار در تن فوب دریای سیاه عرضه می شود. به گفته او چند کارخانه دیگر نیز در همین حدود قیمتی عرضه دارند. یکی ازمعامله گران ترکیه ای گفت که بیلت شرکت AESW در ترکیه به قیمت 880-890 دلار در تن cfr قابل دسترس است. وی هزینه حمل دریایی را در دامنه 33 تا 40 دلار در تن ارزیابی کرد.

یکی از معامله گران می گوید: “بیلت روسیه اکنون باید به قیمتی نزدیک به بیلت ایران قیمت گذاری شود. بیلت ایران در ترکیه به قیمت 780 دلار در تن cfr قابل تهیه می باشد.”

طی هفته گذشته در مصر یک مورد محموله بیلت روسیه به قیمت 910 دلار در تن cfr ثبت سفارش شد. هزینه حمل دریایی از دریای سیاه به مصر مشخص نیست ولی منابع مختلف آن را در حدود 45 تا 70 دلار در تن برآورد می کنند. روز پنجشنبه 17 مارس شاخص فست مارکتس برای بیلت فولادی منطقه CIS بر مبنای فوب دریای سیاه 830 دلار در تن بود که 8 دلار در بازه زمانی روزانه افزایش داشته است.

منبع:metalbulletin

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید