به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

افت سریع قیمت طلا به زیر ۲۰۰۰ دلار

در معاملات بعد از ظهر چهارشنبه و صبح پنجشنبه قیمت طلا در بازار جهانی نزولی بود و افت قیمت ها به زیر 2000 دلار در اونس را شاهد هستیم. کاهش قیمت نفت خام به دنبال موضع گیری امارات برای افزایش سطح تولید باعث شد که ریسک پذیری بازارهای مالی افزایش یابد و به دنبال آن قیمت طلا تحت فشار قرار گرفت.

ساعت 9:50 صبح پنجشنبه 10 مارس ( 19 اسفند) طلای نقدی با 0.39 درصد یا 7.75 دلار نزول به 1982.98 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1971.27 و 1997.04 دلار بود. روز گذشته قیمت طلا حدود 3 درصد افت داشت و از قله 2059 تا کف 1976 دلار را درنوردید. این بدترین افت روزانه قیمت طلا از ژانویه 2021 محسوب می شود.

تحلیل گر کارگزاری OANDA می گوید: ” فکر می کنم هنوز موقعیت های خرید زیادی وجود دارد که با افت قیمت طلا تحت فشار قرار دارند. با توجه به اینکه تیترهای خبری زیادی از اوکراین دریافت نمی کنیم و با توجه به صعود قوی بازارهای سهام در آسیا، فشار نزولی در بازار طلا همچنان ادامه دارد.”

بحث مذاکره دیپلماتیک میان اوکراین و روسیه از جمله موضوعاتی است که باعث شده ریسک پذیری دربازارهای سهام افزایش پیدا کند. اما افزایش شدید قیمت نفت و سایر کالاهای صنعتی نگرانی از افزایش تورم و کاهش رشد اقتصادی را بیشتر کرده است.

سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا برای ماه فوریه هستند و به دنبال آن در هفته آینده یعنی روز 16 مارس جلسه ماه مارس فدرال رزرو آمریکا را خواهیم داشت که طی آن درباره افزایش نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

پالادیوم که در ساخت کاتالیزور خودرو کاربرد گسترده دارد با 0.5 درصد صعود به 2950.76 دلار در اونس رسید. روز دوشنبه قیمت پالادیوم به قله تاریخی 3440.76 دلار در اونس رسیده بود.

منبع: reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید