به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

آزمایش قله ۲۰۰۰ دلار در بازار طلا

صبح دوشنبه 7 مارس ( 16 اسفند) قیمت طلا در بازار جهانی صعودی است و بطور مقطعی موفق شد به قله 2000 دلار در اونس هم برسد. با تشدید بحران اوکراین و اختلال در عرضه بسیاری از مواد اولیه صنعتی تقاضای بهتری را برای فلزات گرانبها شاهد هستیم.

ساعت 10 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.27 درصد یا 5.32 دلار صعود به قیمت 1977.63 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1970.79 و 2001.06 دلار بود.

تحلیل گر و استراتژیست بازار ارز در DailyFX می گوید: ” ریسک گریزی بازار به خاطر تصمیمات احتمالی فدرال رزرو آمریکا و بحث افزایش نرخ بهره دلار نیست بلکه بیشتر به وقایع ژئوپلیتیک مربوط می شود. در نتیجه تقاضای بیشتری را برای دارایی های غیرکاغذی شاهد هستیم.”

روز یکشنبه جنگ در اوکراین ادامه داشت و درگیری در شهر ماریوپول مانع از خروج 200 هزار نفر غیر نظامی شده است. ولادیمیر پوتین تاکید کرده که جز در صورت تسلیم شدن رژیم کیف، حمله نظامی روسیه ادامه خواهد داشت.

دارایی بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس طلا یعنی SPDR Gold Trust روز جمعه با 0.4 درصد افزایش به 1054.3 تن رسید که بالاترین سطح از اواسط مارس 2021 به شمار می رود. تحلیل گر تکنیکال رویترز پیش بینی می کند که به کمک موج C قدرتمند قیمت طلا احتمالا تا 2065 دلار در اونس پیشروی خواهد کرد.

پالادیوم با 4.3 درصد صعود به 3130.16 دلار در اونس رسیده است. در این جلسه قله تاریخی 3172.22 دلار در اونس هم به ثبت رسید. روسیه 40 درصد از کل تولید پالادیوم جهان را به خود اختصاص می دهد. یکی از تحلیل گران می گوید: ” نشانه هایی را شاهد هستیم که ممکن است بحران اوکراین بیش از این گسترش پیدا کند در نتیجه نگرانی های زیادی درباره اختلال در عرضه انواع کالاها وجود دارد.”

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید