به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۸ خرداد ۱۴۰۰

گزارش تحلیلی بازار طلا

آزمایش دوباره مقاومت 1900 دلار در بازار طلا

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، روز جمعه 28 مه (7 اردیبهشت) قیمت طلا در بازار جهانی بار دیگر موفق شد از سطح کلیدی 1900 دلار در اونس عبور کند در حالی که آمار جدید از افزایش تورم آمریکا در آوریل حکایت دارد.

در پایان معاملات روز جمعه طلای نقدی با 0.43 درصد یا 8.13 دلار صعود به 1904.30 دلار در اونس رسید. نوسان‌پذیری بازار نسبتا بالا و دامنه تغییرات قیمت بین 1883.86 و 1904.62 دلار بود. آتی طلا در ایالات متحده با 0.4 درصد صعود در سطح 1905.3 دلار بسته شد.

قیمت‌های مصرف‌کننده در آمریکا برای ماه آوریل رشد سالانه قابل توجهی داشت و شاخص تورم از هدف 2 درصدی فدرال رزرو عبور کرد. طلا عمدتا به عنوان سپری در مقابل تورم استفاده می‌شود و افزایش تورم بر جذابیت این فلز گرانبها می‌افزاید.

مدیر بخش فلزات در شرکت High Ridge Futures می گوید: ” ما شاهد افزایش در آمار مصرف فردی بودیم. همه این ها از فضایی تورمی حکایت دارد که برای طلا خوب است. “

همچنین خودداری فدرال رزرو از توقف برنامه خرید اوراق قرضه یا افزایش نرخ تورم از بازار طلا حمایت می‌کند. البته تثبیت بالای مقاومت روانی 1900 دلار اهمیت زیادی دارد.

کاخ سفید از بودجه پیشنهادی 6 تریلیون دلاری پرده برداشته که در آن مقدار مخارج دولت برای ساخت و ترمیم زیرساخت‌ها، آموزش و مقابله با تغییرات آب و هوایی افزایش پیدا کرده است. تحلیل‌گر شرکت RJO Futures می‌گوید که تصویر تکنیکی بازار طلا قوی است. در نتیجه کاهش مقطعی قیمت فرصتی برای خرید ایجاد می‌کند. به اعتقاد او در صورت بهبود سریع اوضاع اقتصادی آمریکا و افزایش تورم، تقاضای طلا بسیار خوب خواهد بود.

عبور طلا از 1900 دلار

با توجه به تضعیف بیشتر شاخص دلار و نگرانی از افزایش تورم در نقاط مختلف جهان، طلا موفق شد از مرز 1900 دلار در اونس عبور کند.

ساعت 9:25 صبح چهارشنبه 5 خرداد طلای نقدی با 0.43 درصد یا 8.18 دلار صعود به 1906.28 دلار در اونس رسید. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1896.3 و 1907.62 دلار بود. شاخص دلار با 0.03 درصد نزول به 89.61 واحد رسیده است.

یکی از تحلیل‌گران به رویترز می‌گوید: “تضعیف دلار و ریسک افزایش تورم به افزایش قیمت طلا کمک کرده و فعلا تقاضای طلا به منظور گرفتن پوشش در مقابل تورم بیشتر شده است. حتی در صورت افزایش تورم احتمال اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد، کم است. انتظار داریم که فدرال رزرو همچنان نرخ بهره را پایین نگه دارد و این موضوع با تضعیف دلار به افزایش بهای طلا کمک خواهد کرد.”

شاخص دلار در محدوده کف 4.5 ماهه قرار دارد. این شاخص ارزش دلار آمریکا را در مقابل سبدی از ارزهای خارجی محاسبه می‌کند. همچنین بازده اوراق خزانه بنچمارک آمریکا نزدیک کف دو هفته‌ای قرار دارد.

طلا اغلب به عنوان ابزاری برای گرفتن پوشش در مقابل تورم استفاده می‌شود و با توجه به نگرانی‌هایی که درباره رشد تورم وجود دارد، تقاضا برای این فلز گرانبها بهبود داشته است. اخیرا شاخص‌های قیمت مصرف‌کننده در آمریکا و انگلیس بیشتر از انتظارات اعلام شد. در میان سایر فلزات گرانبها، پالادیوم با 1 درصد صعود به 2797.89 دلار در اونس رسید، نقره با 0.6 درصد صعود در 28.16 دلار و پلاتین با 1.3 درصد جهش در 1207.73 دلار در اونس معامله شد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید