به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

گزارش تحلیلی بازار طلا

نوسان طلا در محدوده قله 5 ماهه

به گزارش  شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح پنجشنبه 3 ژوئن ( 13 اردیبهشت ) قیمت طلا در بازار‌جهانی بار دیگر بالای 1900 دلار برگشت در حالی که کاهش بازده اوراق خزانه از بازار این فلز گرانبها حمایت می‌کند.

ساعت 10:10 صبح پنجشنبه طلای نقدی با 0.27 درصد نزول در سطح 1902.63 دلار در اونس قرار دارد. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1902.40 و 1909.64 دلار بود. شاخص دلار با 0.11 درصد بهبود در سطح 90.01 واحد قرار دارد.

امروز بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا بار دیگر زیر 1.6 درصد برگشته و با کاهش هزینه فرصت نگهداری طلا بر جذابیت آن افزوده است.

سرمایه گذاران منتظر هستند که روز جمعه آمار بیکاری در ایالات متحده منتشر شود. این آمار می تواند نشانه‌های بیشتری از روند بهبود اوضاع اقتصادی و افزایش تورم داشته باشد.

در هفته‌های اخیر به رغم مشکلات موجود در زنجیره‌های عرضه محصولات مختلف، در مجموع اقتصاد آمریکا رشد بهتری را تجربه کرده و قیمت‌ها روندی صعودی دارد.

طبق نظرسنجی رویترز انتظار می‌رود در جلسه 10 ژوئن بانک مرکزی اروپا، برنامه خرید دارایی‌ها بدون تغییر و مانند سابق ادامه پیدا کند اما در اواخر سال جاری احتمال کاهش تدریجی برنامه‌های محرک مالی وجود خواهد داشت.

در میان سایر فلزات گرانبها نقره با 0.1 درصد نزول در 28.16 دلار و پالادیوم با 0.2 درصد صعود در 2861.65 دلار در اونس معامله می‌شود. پلاتین با 0.2 درصد افزایش قیمت در 1192 دلار در اونس قرار دارد.

بازگشت طلا به زیر 1900 دلار

صبح چهارشنبه با تقویت شاخص دلار و افزایش بازده اوراق خزانه قیمت طلا در بازار جهانی تحت فشار قرار گرفت و بار دیگر به زیر 1900 دلار در اونس برگشت.

ساعت 8:20 صبح چهارشنبه طلای نقدی با 0.54 درصد یا 10.31 دلار نزول به قیمت 1897.45 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1896.47 و 1903.73 دلار بود.

آمار جدید نشان می‌دهد که در ماه مه فعالیت‌های تولیدی در ایالات متحده افزایش داشته و تقاضای عقب افتاده سبب شده موج بزرگی از تقاضا و سفارش‌های جدید را شاهد باشیم. این در حالی است که کمبود مواد اولیه و نیروی کار مانع از افزایش تولید می شود.

شب گذشته بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا به بالاترین سطح در یک هفته گذشته رسید. این امر با افزایش هزینه فرصت نگهداری طلا مانعی برای پیشرفت بازار این فلز گرانبها می‌باشد. شاخص دلار با 0.06 درصد بهبود در سطح 89.89 واحد گزارش می‌شود.

در ماه مه تورم در منطقه یورو از هدف مورد نظر بانک مرکزی اروپا پیشی گرفت. ظاهرا سیاست‌گذاران اتحادیه اروپا مشکلی با افزایش سطح عمومی قیمت‌ها ندارند اما این روند می‌تواند نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال داشته باشد.

وزیر مالی باواریا روز چهارشنبه گفت که افزایش تورم ارزش پس اندازهای مردم را کاهش می‌دهد و بانک مرکزی اروپا باید با افزایش نرخ بهره به این مشکل پاسخ دهد. روز جمعه آمار بیکاری در ایالات متحده منتشر خواهد شد. فعالان بازار منتظر هستند تا با دریافت آمار جدید به ارزیابی  بهتری از گام‌های بعدی فدرال رزرو آمریکا برسند.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید