به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
پنجشنبه, ۳ تیر ۱۴۰۰

گزارش تحلیلی بازار جهانی طلا

تقویت شاخص دلار و فشار نزولی در بازار طلا

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح پنجشنبه قیمت طلا در بازار جهانی تحت فشار است در حالی که تقویت شاخص دلار مانعی برای پیشرفت بهای طلا می باشد. سرمایه‌گذاران منتظر هستند که با رویت تازه ترین آمار اقتصادی از آمریکا وضعیت فشار تورمی را ارزیابی نمایند.

ساعت 7:30 صبح پنجشنبه طلای نقدی با 0.09 درصد یا 1.6 دلار نزول به قیمت 1775.96 دلار در اونس مبادله می‌شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1774.18 و 1783.74 دلار بود.

شاخص دلار در مقابل سبدی از ارزهای خارجی به قله 11 هفته ای رسیده و این موضوع خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزها گرانتر می‌کند.

دو نفر از مقامات فدرال رزرو آمریکا گفته‌اند که احتمال دارد دوره تورمی در ایالات متحده طولانی‌تر از آن چیزی باشد که قبلا تصور می شد. این در حالی است که با توجه به رشد شکننده اقتصادی در این کشور، بانک مرکزی آمریکا تمایلی به افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم ندارد.

آمار جدید نشان می‌دهد که فروش مسکن به خانوارهای آمریکایی در ماه مه به پایین ترین سطح در یک سال گذشته رسید و میانه قیمت مسکن نوساز رشد بسیاری داشت. افزایش قیمت مواد اولیه از جمله چوب از جمله دلایل رشد بهای مسکن در ایالات متحده است.

روز جمعه قرار است آمار جدید تورم در آمریکا و همچنین مخارج مصرفی در این کشور منتشر شود. امروز هم آمار متقاضیان بیمه بیکاری اعلام خواهد شد.

در میان سایر فلزات گرانبها نقره بدون تغییر در سطح 25.87 دلار در اونس قرار دارد. پالادیوم با 0.1 درصد نزول و پلاتین با 0.5 درصد صعود به ترتیب در سطوح 2614.04 و 1089 دلار در اونس معامله می‌شوند.

جبران بخشی از زیان هفته گذشته در بازار طلا

صبح چهارشنبه قیمت طلا در بازار جهانی کمی افزایش داشت که بخشی از آن به خاطر صحبت‌های روز گذشته جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا می‌باشد. جروم پاول در صحبت‌های خود در مقابل کنگره گفت که نرخ بهره با سرعت افزایش پیدا نخواهد کرد.

صبح سه‌شنبه قیمت طلا در بازار جهانی برای دومین روز متوالی مثبت است در حالی که تضعیف شاخص دلار و کاهش بازدهی اوراق خزانه آمریکا از این روند حمایت می‌کند.

ساعت 9:15 صبح سه‌شنبه طلای نقدی با 0.23 درصد یا 4 دلار صعود به قیمت 1788 دلار در اونس مبادله می‌شود. تا این ساعت دامنه تغییرات قیمت حدود 7 دلار و بین 1782.42 و 1789.88 دلار بود. روز گذشته نیز قیمت این فلز گرانبها بیش از 1 درصد افزایش داشت و از کف 1760 دلار فاصله گرفت.

فعالان بازار منتظر حضور رئیس فدرال رزرو آمریکا در کنگره هستند و احتمالا با توجه به محتوای صحبت‌های او جهت بازار دستخوش تغییر شود.

تحلیل‌گر کارگزاری OANDA می‌گوید: “شب گذشته با عقب نشینی دلار قیمت طلا افزایش پیدا کرد و این جو مثبت در جلسه صبح آسیا هم ادامه دارد.”

تضعیف شاخص دلار باعث می شود طلا برای خریداران سایر کشورها ارزانتر تمام شود و از این جهت تقاضای آن را بهبود می‌بخشد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در برخی از صحبت‌هایی که آماده کرده معتقد است که اقتصاد آمریکا به شکل پایداری در حال گذر و بهبود از بحران شیوع کرونا می‌باشد و وضعیت بازار کار بهتر شده اما تورم در ماه‌های اخیر به شکل قابل توجهی افزایش داشته است.

طلا اغلب به عنوان سپری در مقابل تورم استفاده می‌شود و رشد تورم در مجموع خبر خوبی برای این فلز گرانبها است. تحلیل‌گر شرکت Phillip Futures می‌گوید: ” با وجود بازگشت طلا هنوز قیمت این فلز گرانبها در الگوی نمودار جمعه گذشته قرار دارد که بیشتر از توقف و عدم اطمینان حکایت دارد.”

وعده بانک مرکزی آمریکا مبنی بر عدم افزایش سریع نرخ بهره

صبح چهارشنبه قیمت طلا در بازار جهانی کمی افزایش داشت که بخشی از آن به خاطر صحبت‌های روز گذشته جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا می‌باشد. جروم پاول در صحبت‌های خود در مقابل کنگره گفت که نرخ بهره با سرعت افزایش پیدا نخواهد کرد.

ساعت 9:50 صبح چهارشنبه طلای نقدی با 0.16 درصد یا 2.92 دلار صعود به قیمت 1780.48 دلار در اونس مبادله می‌شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1775.5 و 1783.5 دلار بود.

روز سه‌شنبه رئیس فدرال رزرو آمریکا بر تصمیم این نهاد برای کمک به تداوم رشد گسترده و جامع بازار کار تاکید کرد. در این راستا تصمیم بانک مرکزی آمریکا بر عدم افزایش سریع نرخ بهره در واکنش به افزایش تورم می‌باشد. نرخ بهره پایین خبر خوبی برای طلا است و هزینه فرصت نگهداری این فلز گرانبها را کاهش می‌دهد. البته شاخص دلار با 0.13 درصد افزایش به 91.87 واحد رسیده که فاکتور منفی برای طلا به شمار می‌رود.

اعضای هیات مدیره بانک مرکزی ژاپن معتقدند که محرک‌های اقتصادی انبوهی که توسط کشورهای توسعه یافته ارائه شده می‌تواند به بهبود رشد اقتصادی ژاپن و اقتصاد جهان کمک کند.

در ماه ژوئن فعالیت کارخانجات ژاپن با ضعیف ترین نرخ در چهار ماه گذشته افزایش داشت که نشان می‌دهد مومنتوم رشد اقتصادی سومین اقتصاد بزرگ جهان رو به کاهش است. این در حالی است که قرار است ماه آینده توکیو میزبان بازی‌های المپیک باشد.

در میان سایر فلزات گرانبها نقره با 0.2 درصد صعود به 25.8 دلار در اونس رسید. پالادیوم و پلاتین به ترتیب با 0.2 درصد کاهش و 0.1 درصد افزایش قیمت در سطوح 2552.68 و 1080.63 دلار در اونس مبادله شدند.

منبع:msn

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید