به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۱

کاهش موجودی مس و آلومینیوم در انبارهای چین

طبق آمار منتشر شده توسط شانگهای متالز مارکت، روز جمعه 2 دسامبر مجموع موجودی مس در بازارهای اصلی چین معادل 112700 تن بود که در مقایسه با دوشنبه و جمعه گذشته به ترتیب 1300 تن و 700 تن کاهش نشان می دهد.

در مقایسه با روز دوشنبه، موجودی مس در انبارهای شرق چین و تیانجین کاهش داشته در حالی که موجودی این فلز صنعتی در جنوب غرب چین کمی افزایش پیدا کرد. لازم به ذکر است که مجموع موجودی مس در انبارهای چین در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 30 هزار تن افزایش داشته است. در آن تاریخ مقدار این موجودی ها در سطح 82700 تن گزارش شده بود.

در هفته پیش رو انتظار می رود که مقدار عرضه مس وارداتی افزایش یابد اما عرضه مس داخلی رشد چندانی نخواهد داشت. در مجموع پیش بینی می شود که در این هفته عرضه مس در چین افزایش پیدا کند. با توجه به کاهش محدودیت های کرونا در نقاط مختلف چین احتمال دارد مقدار مصرف بهبود داشته باشد. با در نظر گرفتن عرضه و تقاضا، پیش بینی می شود که سطح موجودی ها در هفته پیش رو هم کاهشی باقی بماند.

روز پنجشنبه 1 دسامبر موجودی شمش آلومینیوم در هشت بازار اصلی چین 500 هزار تن اعلام شد که در مقایسه با هفته قبل 18 هزار تن کاهش نشان می دهد. این رقم در مقایسه با ماه و سال گذشته به ترتیب 81 و 503 هزار تن کاهش داشت. موجودی آلومینیوم در همه این بازارها به جز گونگیی کاهش داشت. موجودی ووشی در مقایسه با 28 نوامبر 11 هزار تن کاهش پیدا کرد. با وجود سطح پایین موجودی ها، به دلیل تقاضای ضعیف صنایع پایین دستی پرمیوم های نقدی در چین نزولی بود. پیش بینی می شود روند عرضه موجودی تدریجا کاهش پیدا کند و در این شرایط چگونگی تغییر پرمیوم های نقدی با توجه به سطح بالای قیمت آلومینیوم اهمیت زیادی دارد.

منبع:nasdaq

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید